2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (2009)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA
   Continguts
Tema Subtema
Introducció
PART I. Mercats competitius
1. Mercat competitiu: la demanda • Els incentius a l'intercanvi
• La demanda de mercat
• Llei de la demanda i elasticitat-preu de la demanda
2. Mercat competitiu: l’oferta i l’equilibri • L’oferta de mercat: producció, preus i altres factors
• Llei de l’oferta i elasticitat
• Equilibri i forces de mercat: estabilitat i aplicacions d’elasticitat
• Estàtica comparativa: modificacions de l'equilibri
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència
3. Mercats competitius intervinguts • Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència de l'impost sobre els consumidors i els productors
4. Mercats competitius globals • Integració d’un mercat petit al mercat internacional d’un bé
• Integració d’un mercat gran al mercat internacional d’un bé
• Aranzels, quotes, subvencions a l’exportació
PART II. Fallides de mercat
5. Externalitats, béns públics i informació incompleta • Les externalitats com a problema per als mercats
• Solucions
• Els béns públics com a problema per als mercats
• Solucions a la insuficient provisió privada d’un bé públic
• La manca d’informació com a problema per als mercats
• Solucions: senyalització
6. Mercats no competitius • Competència imperfecta
• Monopoli
• Solucions