2023_24
Guia docent 
Facultat d'Economia i Empresa
A A 
català 
Emprenedoria i Innovació (2014)
 Assignatures
  GESTIÓ DE PROJECTES D'R+D+I
   Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. INTRODUCCIÓ 1.1. L'acció d'emprendre.
1.2. Elements indispensables d'una empresa o negoci.
1.3. Què és la innovació?
1.4. Què entenem per projecte?
1.5. Estratègia d’innovació
TEMA 2. FONAMENTS DE GESTIÓ DE PROJECTES 2.1. Visió formal dels projectes i la seva gestió
2.2. Gestió de projectes tradicional i les seves àrees d’aplicació
2.3. Gestió de projectes ágil i les seves àrees d’aplicació
2.4. Relació entre el cicle de vida d’un producte i del seu projecte
2.5. Model d’innovació i cartera de projectes d’innovació

TEMA 3. GESTIÓ DE PROJECTES R + D + I 3.0. Visió formal dels projectes
3.1. Gestió de projectes
3.2. Fases i cicle de vida d'un projecte
3.3. Riscos i incertesa
3.4. R+D

TEMA 4. EXECUTAR PROJECTES AMB ALT CONTINGUT INNOVADOR 4.1. Definició de valor. Per què fem el projecte?
4.2. Com establir el Producte Mínim Viable (PMH).
4.3. Gestió activa del risc dins del projecte.
4.4. Monitorització i comunicació del lliurament de valor.
4.5. Casos d'èxit: Empreses d'èxit i les seves estratègies d'innovació.

TEMA 5. GESTIÓ STAKEHOLDERS DELS PROJECTES 5.1. Què és un stakeholder?
5.2. Alineant la visió del projecte amb la visió del client: prototipat i modelatge.
5.3. Creació de perfils personals i rols per alinear els objectius del projecte. Captació de necessitats del client a través del joc de rols.
5.4. Eines de comunicació efectiva.
5.5. Resolució de conflictes i gestió de la diversitat cultural dins de l'equip de projecte.


TEMA 6. COM LIDERAR EQUIPS 6.1. Cultura i formació d'equips.
6.2. Principis per a la gestió d'equips autònoms.
6.3. Bones pràctiques per maximitzar el rendiment de l'equip.
6.4. Desenvolupar el coneixement amb diferents tècniques.
6.5. Formació en habilitats. Casos pràctics.

TEMA 7. PLANIFICACIÓ 7.1. Metodologies de gestió
7.2. Indicadors de seguiment i de resultats.
7.3. Iteraccions, versions i millora constant
7.4. Gestió de les expectatives i els recursos
7.5. Cas pràctic agile

TEMA 8. MILLORA CONTÍNUA 8.1. Cercle de la millora continua i pensar en N
8.2. Millora contínua del procés a través de la reflexió dins de l'equip de projecte.
8.3. Compartir coneixement dins de l'equip i l'organització.
8.4. Anàlisi i millora continua dels processos i del producte.
8.5. Cas pràctic millora contínua.