2019_20
Educational guide 
Faculty of Business and Economics
A A 
english 
Entrepreneurship and Innovation (2014)
 Competences


Type A Code Competences Specific
  A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
  A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
  A3 Determinar el pla estratègic de l'empresa respecte a les activitats de R+D i la innovació.
  A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
  A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
  A6 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses considerant el context micro i macroeconòmic.
  A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Type B Code Competences Transversal
  CT1 Develop sufficient independence to work on research projects and scientific and technological ventures within their discipline.
  CT2 Make judgements on the basis of the efficient management and use of information.
  CT3 Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
  CT4 Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
  CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
  CT6 Develop skills to manage career development
  CT7 Apply ethical and socially responsible principles as a citizen and a professional.
Type C Code Competences Nuclear



Clarifications about competencies model

The competences model of the URV has been updated. The new model consists of the specific competences inherent to each degree, and the transversal competences, common to all degrees of the URV (which substitute the previous transversal and nuclear competences).

The current specific and transversal competences of this degree can be seen on this page. Even though the nuclear competences are also listed, these no longer apply, as they are integrated within the transversal competences.