Educational guide School of Engineering |
english |
Bachelor's Degree in Computer engineering (2010) |
Subjects |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2018_19 |
Subject | FUNDAMENTALS OF COMPUTERS | Code | 17234002 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Basic Course | First | 2Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
FB4 |
Understand the correspondence between the fundamental elements of high level languages and the elements of machine language that support them. Use the software development and debugging tools, specifically in the field of low level programming Use the resources provided by an operating system from the user interface. | |
FB5 |
Avalua valors expressats en diferents bases de numeració, especialment en binari i hexadecimal, sent capaç de convertir valors entre base decimal i base 2 o base 16 i viceversa, a més de saber realitzar operacions aritmètiques bàsiques (sumar, restar) amb valors naturals i sencers codificats en complement a 2 Know the different components of an IT system composed of machines and programmes. Understand the functioning, relationships and level structure of a computer. Analyse combinational logic circuits. Analyse sequential logic circuits. Synthesise basic finite-state machines. Understand the organisation and functioning of Von Neumann architecture systems: processor, memory, and input/output. Understand the functioning of the digital elements that constitute a processor (ALU, registry, address calculation, sequencer, etc.) and understand how they are involved in the execution of programmes written in machine language. Understand the correspondence between the fundamental elements of high level languages and the elements of machine language that support them. Understand and evaluate the essential factors that affect the execution time of a programme. Understand the functioning of an operating system as a resource manager in the IT system. Use the resources provided by an operating system from the user interface. Sintetitza programes escrits en llenguatge màquina Analitza la relació entre un programa escrit en pseudocodi o en algun altre llenguatge d'alt nivell amb la seva corresponent versió en llenguatge màquina Comprèn el funcionament de les eines de compilació, acoblament i enllaçat, en el seu paper de generació de codi màquina a partir del codi font. Utilitza les eines de desenvolupament i depuració de programari, específicament en l'àmbit de programació a baix nivell | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B2 |
Avalua valors expressats en diferents bases de numeració, especialment en binari i hexadecimal, sent capaç de convertir valors entre base decimal i base 2 o base 16 i viceversa, a més de saber realitzar operacions aritmètiques bàsiques (sumar, restar) amb valors naturals i sencers codificats en complement a 2 Know the different components of an IT system composed of machines and programmes. Understand the functioning, relationships and level structure of a computer. Understand combinational logic circuits. Understand sequential logic circuits. Analyse basic finite-state machines. Analyse the organisation and functioning of Von Neumann architecture systems: processor, memory, and input/output. Analyse the functioning of the digital elements that constitute a processor (ALU, registry, address calculation, sequencer, etc.) and understand how they are involved in the execution of programmes written in machine language. Understand the essential factors that affect the execution time of a programme. Avalua els diferents components del llenguatge màquina: organització de la memòria, codificació d'instruccions / dades, seqüenciament del programa, operands d'una instrucció, mètodes d'adreçament, tipus d'instruccions, ús de la pila, implementació de rutines, etc. Sintetitza programes escrits en llenguatge màquina Analitza la relació entre un programa escrit en pseudocodi o en algun altre llenguatge d'alt nivell amb la seva corresponent versió en llenguatge màquina Comprèn el funcionament de les eines de compilació, ensamblador i enllaçat, en el seu paper de generació de codi màquina a partir del codi font. Utilitza les eines de desenvolupament i depuració de programari, específicament en l'àmbit de programació a baix nivell | |
CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació | |
Type C | Code | Learning outcomes |