2006_07
Guia docent 
Escola Universitària d`Infermeria
A A 
català 
 
 
Infermeria (2002)
 Assignatures
  PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I
DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I Codi 18031013
Ensenyament
Infermeria (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Troncal Segon Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Infermeria
Coordinador/a
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
Adreça electrònica majesus.montes@urv.cat
msagrario.acebedo@urv.cat
mariajesus.aguaron@urv.cat
ramon.molina@urv.cat
carmen.tio@urv.cat
virtudes.rodero@urv.cat
josefamaria.lopez@urv.cat
anamaria.borruel@urv.cat
africa.fortes@urv.cat
montserrat.pie@urv.cat
cristina.ardanuy@urv.cat
mariaaurora.gomez@urv.cat
carmen.ortega@urv.cat
concepcion.martinez@urv.cat
maria.ferrater@urv.cat
mariafrancisca.isern@urv.cat
maria.brianso@urv.cat
misericordia.alarcon@urv.cat
concepcion.grau@urv.cat
joseantonio.garcia@urv.cat
mariamercedes.bertomeu@urv.cat
virginia.borras@urv.cat
marta.pena@urv.cat
marianeus.fortuny@urv.cat
mariateresa.sole@urv.cat
Professors/es
MONTES MU?OZ, MARIA JESUS
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
AGUARON GARCIA, MARIA JESUS
MOLINA CHUECA, RAMON
TIO MOLIST, CARMEN
RODERO SANCHEZ, VIRTUDES
LOPEZ IPARRAGUIRRE, JOSEFA MARIA
BORRUEL LLOVERA, ANA MARIA
FORTES DEL VALLE, MARIA AFRICA
PIE SALVAT, MONTSERRAT
ARDANUY FORTUNY, CRISTINA
GOMEZ DOMINGUEZ, MARIA AURORA
ORTEGA SEGURA, CARMEN
MARTINEZ FERNANDEZ, CONCEPCION
FERRATER CUBELLS, MARIA
ISERN CATALA, MARIA FRANCISCA
BRIANSO FLORENCIO, MARIA
ALARCON GIRON, MISERICORDIA
GRAU FARRUS, CONCEPCION
GARCIA GARCIA, JOSE ANTONIO
BERTOMEU TREMOL, MARIA MERCEDES
BORRAS VICENTE, VIRGINIA
PE?A GARCIA, MARTA
FORTUNY CASAS, MARIA NEUS
SOLE BAIGES, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant L’aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant a l’estudiant a una comprensió progressiva de la complexitat implícita en les situacions de cuidatges. Al llarg de les diferents experiències, mobilitza instruments que li permetin analitzar i comprendre els contextos presents en qualsevol situació de cuidatges: el context de la persona, el context de la professió i el context de la unitat on es desenvolupa l’acció dels cuidatges. La pràctica clínica possibilita a l’estudiant la continuïtat de l’aprenentatge, el qual haurà de donar prova d’allò que aprèn en les fases teòriques, tot esperant ser ajudat a mobilitzar o recrear coneixements, fent una justa adequació de coneixements a la particularitat de cada situació. CRITERIS I PROCEDIMENTS DE SELECCIÓ I SITUACIÓ DE CENTRES, TUTORS I ALUMNES: Les Institucions Sanitàries i la Universitat designen els professionals d’infermeria que realitzaran les funcions de tutor en pràctiques (TP) dels alumnes durant l’estada de pràctiques clíniques tenint en compte els criteris de selecció. Dins de la Universitat és el Departament d’Infermeria qui assigna els diferents tutors acadèmics (TA) de l’assignatura. L’assignació del lloc de pràctiques on l’alumne realitzarà la seva estada es tria tenint en compte la seva curricula de pràctiques clíniques, les seves preferències i la seva d’adaptació en el període planificat. Les coordinadores del Pràcticum Hospitalari assignen a cada estudiant el tutor acadèmic.