2011_12
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (2009)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En la matèria d'Infermeria Bàsica, s'han realitzat tallers de laboratori per introduir a l'estudiant en la aplicació de cuidatges bàsics, així com de la realitat assistencial, normes de comportament ètic, estètic, institucional i el pérfil de les persones i les seves famílies que l'estudiant haurà de tenir cura.
Presentació del tutor/a de práctiques,
Lliurament i explicació de la documentació de treball de pràctiques: Portafolis
Explicació de la metodologia de preparació i exposició de les sessions clíniques
Pràctiques clíniques . Les pràctiques clíniques es realitzaran en centres i serveis assignats en relació a las competències i resultats d’aprenentatge, que ha d’adquirir l’alumne de primer curs.

• En el procés d’aprenentatge l’estudiant te assignat un tutor infermer/a de la institució, que realitza la tutorització individualitzada directa i continuada durant l’horari de pràctiques, guiant a l’alumne en el seu aprenentatge en l’aplicació de procediments, en l’observació, vigilància i la reflexió en acció. Així com en actituds d'escolta activa, interrelació i integració amb l’equip professional.

Així mateix durant les pràctiques clíniques l’alumne manté una relació amb el tutor
de la universitat, en la que es porten a terme, sessions de seguiment amb tutorització individualitzada i de grup per l’aprenentatge i la reflexió, guiades por el tutor mitjançant una sèrie d’entrevistes i sessions clíniques en diferents moments del desenvolupament de las pràctiques.

El treball autònom de recerca i estudi de documentació, elaboració memòria/ portafolis, etc será guiat per la professora de la Universitat. El Portafolis inclourà: objectius personals, pla de treball, diari de camp, cicles reflexius, estudi de casos, observacions clíniques. Durant les sessions clíniques l'alumne presentará al grup el treball realitzat per la seva anàlisi, discussió i emergència de continguts.