Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL | Codi | 18214101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral | Exposició dels conceptes fonamentals de l'assignatura, introduin elements d'analisi i reflexió. |
Seminaris | Treball en profunditat d'una situació, aplicant el procés de raonament clínic, amb exposició oral dels resultats. Sessions de projecció de pel·lícules comercials amb una temàtica relacionada amb les necessitats i posterior anàlisis de aquestes des de una perspectiva holística i des de la dinàmica de la ciència del Caring. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Estudi de situacions relacionades amb els continguts de la assignatura amb diferents escenaris segon els objectius dels temes i amb dades addicionals a demanda dels estudiants i que exigeix un treball de col·laboració. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària | Plantejament d’una situació en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Pràctiques a laboratoris | Aplicar, a nivell pràctic, a les sales de simulació els diferents procediments (llits, higiene de la pell i postural, tècniques de mobilització, i mesures de seguretat...), i intervencions de cuidatge tenint en compte la seguretat i el benestar de la persona. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge | Realització d'un portafoli electrònic on l’estudiant recopila i organitza el documents i evidencies que mostren la seva evolució, trajectòria i reflexions envers els aprenentatge dels diferent continguts treballats als seminaris i laboratoris i demostren el seu assoliment de competències. |