Grado de Enfermería (2009) (Campus Terres de l'Ebre) |
Asignaturas |
PRÁCTIQUES CLÍNIQUES HOSPITALARIAS I |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2012_13 |
Asignatura | PRÁCTIQUES CLÍNIQUES HOSPITALARIAS I | Código | 18214112 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
9 | Obligatoria | Tercer | Segundo |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
A1 |
Identificar i analitzar valors ètics i legals en les seves pràctiques clíniques. Reflexiona sobre l’ètica de tenir cura en situacions particulars de la pràctica Es planteja les implicacions legals que suposen l’omissió de cures o errors en l’administració de tractament | |
A2 |
Relaciona la situació de salut- malaltia amb el mode en que la persona ho viu i es planteja el tenir cura en base a aquella singularitat Es qüestiona el mode d’implicació en les cures | |
A3 |
Realitza intervencions que promouen la salut pacient i família | |
A4 |
Identifica en les seves activitats les funcions que implica el rol professional en la infermeria hospitalària Desenvolupa el sentit de responsabilitat, i d’involucrar-se en el mode de fer les coses Desenvolupa el sentit de solidaritat i l’actitud cooperativa | |
A6 |
Es planteja quines són les seves necessitats formatives Proposa compromisos per assolir aquestes necessitats formatives | |
A9 |
Analitza com afecta la malaltia i l’entorn hospitalari a la qualitat de vida i satisfacció de las necessitats bàsiques com persona i com família Preveu les necessitats de cura, com dur-les a terme i el mode d’avaluar-les | |
A11 |
Contrastar l'evidència de les fonts d'informació i la seva utilització en la pràctica clínica. Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que es fan les coses | |
A12 |
En les seves actuacions es preocupa per mantenir la dignitat i confidencialitat i per protegir la privacitat, intimitat, del pacient i família S’involucra en afavorir que els pacients i famílies obtinguin el que necessiten per poder mantenir la capacitat de decisió tenint en compte la seva situació | |
A13 |
Aplicar procediments relacionats amb l'àmbit assistencial de la pràctica utilitzant criteris que garanteixen la màxima seguretat per a les persones que ho reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental. | |
A14 |
Utilitza els fàrmacs tenint en compte les propietats farmacocinètiques, terapèutiques i d’administració Reconeix les necessitats nutricionals del pacient, les relaciona amb la situació clínica i avalua l’eficàcia de la teràpia nutricional | |
A15 |
Identificar en els pacients els signes i símptomes associades a la seva situació de malaltia Valorar signes i símptomes associades al dolor , incapacitat i mort Desenvolupar la sensibilitat cap el sofriment de l’altre: Analitza les situacions en les que interpretes que connectes amb un sofriment; explora diferències entre la pròpia emoció i la de l’altre | |
A19 |
Coneix les guies de pràctica clínica del context i es planteja el mode en que s’utilitzen com recurs de seguretat i recolzament de bones pràctiques | |
A21 |
Desenvolupa la capacitat de parlar de manera tolerant Pren la paraula amb grup amb facilitat, transmet convicció i seguretat i adaptar el discurs a les situacions | |
A22 |
En el seu procedir té en compte que l’expressió i el control emocional es deuen adequar a l’àmbit i situació Es planteja el seu mode de procedir davant les emocions dels altres i allò adequat de la seva pràctica | |
A24 |
Utilitza l’eina informàtica d’ús en el context de la pràctica Es planteja l’adequació del sistema en la comunicació de les cures | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
B1 |
Contrasta los esquemas mentales propios con los de los otros y lo aprovecha como oportunidad de aprendizaje. | |
B2 |
Utilitzar la seva experiència i criteri per analitzar les causes d’ un problema i construir una solució més eficient i eficaç | |
B4 |
Es planteja i pren decisions per desenvolupar la capacitat per l’autodisciplina, l’autoavaluació i la confiança en si mateix per treballar de forma independent i per iniciativa pròpia | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |