Grau d'Infermeria (Seu Baix Penedès) (2016) |
Assignatures |
ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA | Codi | 18254009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació assignatura Introducció a la metodologia d'aprenentatge i metodologia d'avaluació Valoració inicial del concepte de cuidar. |
Sessió Magistral | Ensenyança expositiva: distingim dues maneres de fer, les classes magistrals, en les quals l'aprenentatge es duu a terme a l'aula, envers l'exposició oral d'un tema pel docent i les classes expositives-interactives on a més de la lliçó magistral hi ha la participació de l'alumne, introduint la relació comunicativa entre el docent i el discent |
Seminaris | Síntesi bibliogràfica envers la filosofía del caring. Participació en l'anàlisi dels principis ètics, valors i creençes Participació en l'anàlisi dels factors de cuidatges a partir d'una situació (caring-cinema). Profunditzar aspectes relacionats amb el llenguatge infermer, el procès d'atenció d'infermeria i el judici clínic en relació dels continguts donats a les sessions magistrals |
Presentacions / exposicions | Presentació oral del treball en el aula utilitzant les TIC i/o expressions artístiques elaborant un video, teatre, dibuix... |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Estudi de situacions pràctiques per comprendre el cuidatge de l'ésser humà des de totes les seves perspectives (clíniques, ètiques, socials, culturals...) en el camp de la infermeria |
Atenció personalitzada | Les professores/ors atendran les teves necessitats i els teus dubtes per poder-te assessorar al llarg del desenvolupament de l'assignatura |