2017_18
Guia docent 
Facultat d'Enologia
A A 
català 
Grau d'Enologia (2014)
 Assignatures
  QUÍMICA II
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
S'avaluarà qualitativament la participació activa de l'estudiant en la posada en marxa de l'assignatura
Sessió Magistral
A1
B1
B5
S'avaluarà la participació activa de l'estudiant en les sessions expositives a l'aula, independentment del/s ponent/s 0.5
Pràctiques a laboratoris
A1
B1
B5
B6
C2
C4
S’avaluaran els informes de laboratori amb una puntuació que pot suposar 2 punts addicionals a la nota obtinguda a l’examen de pràctiques (sempre que s'hagi obtingut una puntuació mínima de 4 al mateix). 15
Presentacions / exposicions
B1
B5
B6
C2
C4
C6
S'avaluarà (i coavaluarà) la presentació sobre el procediment a seguir per tal de resoldre un problema enològic al laboratori, tant en començar com en acabar el curs 20
Pràctiques a través de TIC
B1
S'avaluarà la participació a Moodle i la coherència i seguiment del bloc de l'assignatura 5
Treballs
B6
S'avaluarà el lliurament de treballs a través de la plataforma Moodle, en fons i forma 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
S'avaluarà la resolució dels problemes fets presencialment a l'aula 1
Atenció personalitzada
S'avaluarà qualitativament la implicació de l'estudiant en el correcte desenvolupament de l'assignatura (consultes, etc.)
Proves objectives de tipus test
A1
Es faran a l'aula tests de control de seguiment de l'assignatura, d'una durada màxima de 20 min. Són imprescindibles per a efectuar l'avaluació continuada i caldrà obtenir una puntuació mínima de 4 per a fer promig amb la resta de proves avaluatives. 10
Proves pràctiques
A1
B1
B5
B6
C2
C4
Es farà un examen en finalitzar les pràctiques al laboratori. Caldrà una puntuació mínima de 4 per a fer tenir en compte la valoració dels informes de laboratori i fer promig amb la resta de l'assignatura.i 30
Proves orals
A1
B1
B5
B6
C2
C4
C6
S'avaluarà la presentació sobre el procediment a seguir per tal de resoldre un problema enològic al laboratori, en acabar el curs.

S'oferirà la possibilitat de fer una prova addicional (oral) en cas que la nota final sigui dubtosa.
10
Altres  

Es tindrà en compte qualsevol altre input (assistència a seminaris, conferències, exposicions, etc.) que hagi estat iniciativa de l'estudiant

5
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de l'assignatura pivota sobre dos grans eixos, que són els continguts teòrics i els continguts pràctics, aproximadament en un 50%. L'assignatura s'introdueix amb un problema enològic que s'ha de resoldre en clau d'anàlisi química i que presenten oralment els estudiants davant els seus companys. La resta del curs s'orienta a la resolució d'aquest problema, emprant les eines més adients a cada situació. El curs s'acaba refent aquest treball inicial però incorporant els coneixements adquirits.

Per tal d'avaluar l'aprenentatge, s'empren diferents estratègies (tasques on line i proves tipus test principalment) al llarg del curs. És important tenir en compte que la puntuació dels controls efectuats a classe haurà de ser superior al 4 per a poder fer promig amb la resta de proves durant el procés d'avaluació continua i que aquesta únicament és possible si hi han evidències de participació a Moodle i es lliuren TOTES les tasques encarregades (i en el termini fixat) al llarg del curs. En aquest enllaç trobareu les eines emprades des del curs 2014-15 per a fer aquesta avaluació.

Per a la segona convocatòria es farà un test sobre els continguts teòrics i un altre sobre els continguts pràctics de l'assignatura. Per a poder fer promig amb ambdues notes, caldrà treure una puntuació mínima de 4 a cada una d'elles. Hauran de presentar-se a aquesta convocatòria els estudiants que no hagin superat l'avaluació continua i TOTS els que hagin optat -directament o indirecta- per no seguir-la.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.

L'AVALUACIÓ DE LES COMPETÈNCIES ES TROBA INTEGRADA A L'ASSIGNATURA. El seu grau d'assoliment afectarà a la qualificació de qualsevol de les tasques o proves en un percentatge variable en funció del seu tipus i s'indicarà en cada cas amb anterioritat (via Moodle). Des del curs acadèmic 2014-15 es farà especial èmfasi en l'avaluació de les competències B6 i C4.