2006_07
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química
A A 
català 
Enginyeria Química (1993)
 Assignatures
  PROJECTES
   Continguts
Tema Subtema
1. Projectes i la Gestió de Projectes. Definició de projecte. Definició de la gestió de projectes. El procés de gestió de projectes. La corba S. Rols principals en la realització d'un projecte. Tipus de projectes.
2. El director de projectes: Líder, gestor, facilitador i mentor. Funcions. Coneixements, habilitats i competencies personals i socials. Director funcional i director de projectes. El director de projectes com a líder. El director de projectes com a gestor. El director de projectes com a facilitador. El director de projectes com a mentor. Naturalesa i etapes del desenvolupament d'equips de projecte.
3. Planificació: El "Project Overview Statement".
Inici del projecte. Les Condicions de Satisfacció dels Clients. El "Project Overview Statement".
4. Planificació: Identificació de les activitats. Definició d'activitat. El diagrama d'arbre / "Work Breaddown Structure". Revisions i aprovacions. Avaluació del risc. Informes de seguiment del progrés del projecte.
5. Planificació: Estimació de la durada de les activitats i necessitats de recursos. Distinció entre la durada d'una activitat i l'esforç necessari per realitzar-la. Causes de variació en la durada. Mètodes per estimar la durada. Tipus de recursos. Recursos i durada de les activitats.
6. Planificació: Programació d'activitats. Diagrama de fites. Diagrama de Gantt. Diagrames d'activitats en xarxa (PERT i CPM). El programa d'ordinador MS Project.
7. Planificació: Pressupost del projecte. Costos interns i externs. Previsió de despeses.
8. Preparació de la Proposta de Projecte. Propòsit. Contingut de la Proposta de Projecte.
9. Execució: Anivellació dels recursos del projecte. Programació d'activitats. Assignació de recursos substitutius. Gestió de les reserves.
10. Execució: Paquets de treball. Definició de paquet de treball. Formats.
11. Execució: Seguiment i control del progrés. Control i risc en la gestió de projectes. Informes de seguiment del progrés: propòsit, contingut i freqüència. Reunions de seguiment. Control de canvis. Resolució de problemes.
12. Tancament del projecte. Reunió amb els clients. Reunió de l'equip de projecte: Lliçons apreses. Informe de tancament.
13. Avalaució econòmica de projectes d'inversió de capital. Matemàtica financera. Anàlisi d’inversions: mètodes VAN, TIR i payback period.