Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
TÈCNIQUES ESTADÍSTIQUES I CONTROL DE QUALITAT |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | TÈCNIQUES ESTADÍSTIQUES I CONTROL DE QUALITAT | Codi | 20012217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Obtenir l'interval de confiança per a : la mitjana, la diferència de mitjanes, la variància, el quocient de variàncies, una proporció i la diferència de proporcions a partir de dades mostrals. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Aplicar contrastos d'hipòtesis per a : la mitjana, la diferència de mitjanes, la variància, el quocient de variàncies, una proporció i la diferència de proporcions a partir de dades mostrals. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Donat un disseny d’un factor o de dos factors sense interacció, determinar si algun d'ells influeix sobre una variable resposta. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Construir una plantilla per a la recollida de dades, histogrames, diagrames de Pareto, diagrames causa-efecte i diagrames bivariants. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Estimar els efectes que intervenen en un disseny 2k complet i fraccionat usant els algorismes dels signes i de Yates. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Estimar la desviació típica dels efectes en un disseny 2k (complet o fraccionat). | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Donat un disseny 2k fraccionat, identificar el generador i la relació de definició d'aquest disseny. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Identificar els efectes significatius en un disseny 2k (complet o fraccionat). | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Contrastar l'adequació del model lineal en un disseny factorial. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Planificar la realització d’experiments mitjançant el mètode de la pendent màxima. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Dissenyar un experiment central compost i realitzar una aproximació quadràtica de la variable resposta en funció dels factors significatius. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Construir un mapa de contorn i/o realitzar una anàlisi canònica per determinar la naturalesa de la superfície ajustada i calcular el valor òptim de la variable resposta i els valors dels factors que fan que s'arribi a l'òptim. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
A partir d'una mostra, construir gràfics de control per variables, per atributs o per nombre de defectes depenent de la naturalesa de la variable a estudiar. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
A partir d'una mostra, calcular la capacitat d'un procés. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C2 C5 |
Donats quatre dels següents elements: nivell de qualitat acceptable, nivell de qualitat rebutjable, risc del venedor, risc del comprador, nombre d'elements que s'agafen per inspeccionar un lot i nombre d'elements defectuosos màxim (de la mostra) amb el què s'acceptarà el lot; calcular els altres dos elements. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C5 |
A partir d'unes dades, donar un pla de mostreig usant les taules del pla japonès JIS Z 9002, les taules del pla Military-Standard o el pla de control rectificatiu de Dodge-Romig. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C5 |
A partir d'un pla de mostreig, calcular la seva corba característica. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 |
C5 |