2010_11
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química
A A 
català 
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
 Assignatures
  DISSENY DE REACTORS QUÍMICS
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Plantejar el balanç molar per a reactors ideals Batch, CSTR, PFR en termes de la conversió del reactiu limitant. A1
A3
A5
B3
B7
C5
Construir la taula estequiomètrica en funció de la conversió del reactiu de base de càlcul per models de contacte de mescla perfecte (Batch, CSTR) i flux en pistó (PFR, PBR). A1
A3
A5
B3
B7
C5
Calcular analíticament el volum de reactor (CSTR, PFR), la massa de catalitzador (PBR) o el temps de reacció (Batch) aplicant l'algoritme que permet un disseny per a reactors químics isotèrmics. A1
A3
A4
A5
A10
A13
B1
B3
B7
C5
Analitzar l'efecte de l'equilibri químic en el disseny d'un reactor químic. A1
A3
A4
A5
A10
B1
B3
B7
C5
Definir diferents tipus de selectivitat i rendiments per a sistemes amb reaccions múltiples. A1
A3
A5
B3
B7
C5
Triar el tipus de reactor i condicions de treball més adequats per sistemes de reaccions en paral•lel i en sèrie. A1
A3
A5
B3
B7
C5
Construir un model matemàtic genèric pel càlcul de reactors isotèrmics on M espècies químiques reaccionen a través de N reaccions simultànies (reaccions múltiples). A1
A3
A4
A5
A10
A13
B1
B3
B7
C5
Plantejar el balanç d'energia per un reactor no isotèrmic (adiabàtic). A1
A3
A4
A5
A10
A13
B1
B3
B7
C5
Calcular la temperatura de reacció adiabàtica i conversió per a reactors ideals. A1
A3
A4
A5
A10
A13
B1
B3
B7
C5
Construir i aplicar el diagrama T-X-1/rA amb les trajectòries d'operació respectives. A1
A3
A4
A5
A10
A13
B1
B3
B7
C5
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. B7
C5