Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993) |
Assignatures |
DISSENY DE REACTORS QUÍMICS |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | DISSENY DE REACTORS QUÍMICS | Codi | 20021015 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Plantejar el balanç molar per a reactors ideals Batch, CSTR, PFR en termes de la conversió del reactiu limitant. | A1 A3 A5 |
B3 B7 |
C5 |
Construir la taula estequiomètrica en funció de la conversió del reactiu de base de càlcul per models de contacte de mescla perfecte (Batch, CSTR) i flux en pistó (PFR, PBR). | A1 A3 A5 |
B3 B7 |
C5 |
Calcular analíticament el volum de reactor (CSTR, PFR), la massa de catalitzador (PBR) o el temps de reacció (Batch) aplicant l'algoritme que permet un disseny per a reactors químics isotèrmics. | A1 A3 A4 A5 A10 A13 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Analitzar l'efecte de l'equilibri químic en el disseny d'un reactor químic. | A1 A3 A4 A5 A10 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Definir diferents tipus de selectivitat i rendiments per a sistemes amb reaccions múltiples. | A1 A3 A5 |
B3 B7 |
C5 |
Triar el tipus de reactor i condicions de treball més adequats per sistemes de reaccions en paral•lel i en sèrie. | A1 A3 A5 |
B3 B7 |
C5 |
Construir un model matemàtic genèric pel càlcul de reactors isotèrmics on M espècies químiques reaccionen a través de N reaccions simultànies (reaccions múltiples). | A1 A3 A4 A5 A10 A13 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Plantejar el balanç d'energia per un reactor no isotèrmic (adiabàtic). | A1 A3 A4 A5 A10 A13 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Calcular la temperatura de reacció adiabàtica i conversió per a reactors ideals. | A1 A3 A4 A5 A10 A13 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Construir i aplicar el diagrama T-X-1/rA amb les trajectòries d'operació respectives. | A1 A3 A4 A5 A10 A13 |
B1 B3 B7 |
C5 |
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. | B7 |
C5 |