|
Competencia/ Resultados de aprendizaje |
B1Aprender a aprender
| RA1Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
|
| RA2Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
|
| RA3Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
|
| RA4Comprèn els elements que composen una disciplina
|
| RA5Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
|
| RA6Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
|
| RA7Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
|
| RA8Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
|
| RA9Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
| RA10Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
|
| RA11Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
|
| RA12Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
|
| RA13Fa aportacions significatives o certes innovacions
|
| RA14Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
|
| RA15Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
|
B2Resolver problemas complejos de forma efectiva en el campo .....
| RA1Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
|
| RA2Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
|
| RA3Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
|
| RA4Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
|
| RA5Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
| RA6Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
|
| RA7Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
|
| RA8Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
|
| RA9Troba la solució adequada
|
| RA10Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
| RA11Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
|
| RA12Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
|
| RA13Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
|
| RA14Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
| RA15Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
|
B3Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando dotes de innovación
| RA1Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
|
| RA2Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
|
| RA3Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
|
| RA4Experimenta amb procediments nous
|
| RA5Identifica els resultats de la innovació
|
| RA6Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
| RA7Té en compte a qui i com afecta la innovació
|
| RA8Troba nous mètodes per fer les coses
|
| RA9Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
| RA10Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
| RA11Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
|
| RA12Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
|
| RA13Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
|
| RA14Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
|
| RA15Aplica tècniques innovadores i obté resultats
|
B4Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
| RA1Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
|
| RA2Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
| RA3Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
| RA4Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
|
| RA5Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
|
| RA7Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
|
| RA8Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
| RA9Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
| RA10Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
|
| RA11Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
|
| RA12Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
| RA13Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
| RA14Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
| RA15Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
B5Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida
| RA1Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
|
| RA2Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
|
| RA3Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
| RA4Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
|
| RA5Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
|
| RA6Accepta i compleix les normes del grup
|
| RA7Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
|
| RA8Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
|
| RA9Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
|
| RA10S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
| RA11Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
| RA12Dirigeix reunions amb eficàcia
|
| RA13Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
|
| RA14Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
B6Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbito técnico concreto
| RA1Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
|
| RA2Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
|
| RA3Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
|
| RA4En les seves presentacions utilitza medis de suport
|
| RA5Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
| RA6Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
|
| RA7El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
|
| RA8Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
| RA9Fa presentacions interessants i convincents
|
| RA10Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
| RA11Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
| RA12Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
| RA13Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
| RA14Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
| RA15Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
B7Sensibilización en temas medioambientales
| RA1Conèixer el concepte de desenvolupament sostenibilista
|
| RA2Conèixer les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i
|
| RA3Identificar els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
| RA5Aprofundir en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
| RA6Soluciona los problemas considerando los elementos del desarrollo sostenible y sus implicaciones.
|
| RA7Integrar les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
| RA8En la presa de decisions, tenir una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
| RA9Comprende la sostenibilidad desde una p
erspectiva interdisciplinarea, considerando la situación global y los retos que plantea.
|
B8Gestionar proyectos técnicos o profesionales complejos
| RA1Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
|
| RA2Estableix objectius clars pel projecte
|
| RA3Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
| RA4Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
|
| RA5Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
|
| RA6Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
| RA7Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
| RA8Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
|
| RA9Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
|
| RA10Identifica possibles riscos inherents al projecte
|
| RA11Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
| RA12Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
|
| RA13Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l’ equip
|
| RA14Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
| RA15Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
|
C1Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
| RA1Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
|
| RA2Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
|
| RA3Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
|
| RA4Comprendre les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
|
| RA5Comprendre informació i articles de caràcter rutinari
|
| RA8Escribe carta o toma notas sobre asuntos previsibles y contenidos.
|
C2Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación.
| RA1Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
|
| RA2Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
| RA3Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
| RA4Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
C3Gestionar la información y el conocimiento.
| RA1Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
| RA2Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
| RA3Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
| RA4Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
C4Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
| RA1Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
|
| RA2Produir un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
| RA3Produir un text oral adequat a la situació comunicativa
|
| RA4Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
|
| RA5Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
| RA6Produir un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
C5Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
| RA1Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
|
| RA2Actúa desdel respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las personas
con necesidades educativas especiales.
|
| RA3Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valores de
mocráticos.
|
C6Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que se plantea en la universidad.
| RA1Identificar necessitats de formació
|
| RA2Identificar els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
| RA3Define y desarrolla el itin
erario curricular considerando las necesidades formativas, intereses y motivaciones académicoprofesionales.
|
| RA4Desenvolupar recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|