Educational guide School of Chemical Engineering |
english |
Occupational Risk Prevention(2009) |
Subjects |
SAFETY IN THE WORKPLACE |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | SAFETY IN THE WORKPLACE | Code | 20605102 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Compulsory | First | 1Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A1 |
Coneix quan es pot recórrer a la protecció individual i sap escollir l'adequada. Realitza la investigació d'un accident i tracta l'anàlisi estadístic dels produïts. Sap fer una anàlisi d'avaluació general del risc d'accident, per llocs de treball, considerant la perspectiva de gènere i l'envelliment del personal. Coneix què són i com planificar inspeccions de seguretat (controls de condicions i activitat) Coneix l'efecte positiu que la seguretat industrial, la seguretat del producte i la gestió de la qualitat, tenen sobre la prevenció. Sap establir la senyalització de seguretat necessària en un entorn de treball. Té en compte les actuacions a considerar en matèria de seguretat viària. Tracta amb agilitat les exigències legals establertes en relació als llocs i espais de treball. Coneix els ítems necessaris per a avaluar el risc en equips de treball (màquines, instal·lacions, eines, etc.) Sap com és i on està el risc elèctric i les mesures a adoptar per a la seva prevenció. Avalúa el risc de productes químics i residus perillosos, des del punt de vista de la seguretat en el treball. Identifica el risc d'incendi i estableix la seva prevenció i les instal·lacions contra-incendis necessàries. Analitza i avalua els riscos d'accident i la investigació dels mateixos com a mètode preventiu. | |
A2 |
Coneix com ha de ser un pla d'emergència i autoprotecció. | |
A4 |
Té el coneixement dels conceptes bàsics de seguretat i salut en el treball. Identifica els orígens del risc dins del context de l'entorn laboral i l'enfocament d'empresa saludable. | |
Type B | Code | Learning outcomes |
CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital) Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar) Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar) Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear) Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir) | |
CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió) Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi) Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat) Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació) Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) | |
CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat) Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs) Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia) | |
CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat) Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient) Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana) Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica) | |
Type C | Code | Learning outcomes |