2009_10
Educational guide 
Escola Universitària de Turisme i Oci
A A 
 
 
Turisme (2002)
 Competences


Type A Code Competences Specific
  A1 Analitzar la dimensió econòmica del turisme
  A2 Comprendre els principis del turisme: la seva dimensió, espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica
  A3 Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci
  A4 Conèixer les principals estructures polític-administratives turístiques
  A5 Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions
  A6 Tenir una marcada orientació de servei al client
  A7 Reconèixer els principals agents turístics
  A8 Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiu de la seva explotació
  A9 Analitzar sintetitzar i resumir críticament la informació econòmic-patrimonial de les organitzacions
  A10 Gestionar els recursos financers
  A11 Definir objectius, estratègies i polítiques comercials
  A12 Dirigir i gestionar (management) els distints tipus d'entitats turístiques
  A13 Manejar tècniques de comunicació
  A14 Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques
  A15 Treballar en anglès com llengua estrangera
  A16 Comunicar-se de forma oral i escrita en una segona llengua estrangera
  A17 Comunicar-se de forma oral i escrita en una tercera llengua estrangera
  A18 Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques
  A19 Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat
  A20 Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit d'allotjament
  A21 Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de restauració
  A22 Coneixements a adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació
  A23 Analitzar els impactes generats pel turisme
  A24 Utilitzar i analitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (*TIC) en els distints àmbits del sector turístic
  A25 Comprendre un pla públic i les oportunitats que es deriven per al sector privat
  A26 Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques
  A27 Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial
  A28 Conèixer els objectius, l'estratègia i els instruments públics de la planificació
  A29 Treballar en mitjans socioculturals diferents
  A30 Conèixer les principals iniciatives de posada en valor del patrimoni cultural
  A31 Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural
  A32 Detectar necessitats de planificació tècnica d'infrastructures i instal•lacions turístiques
Type B Code Competences Transversal
  B1 Capacitat d'anàlisi i síntesi
  B2 Capacitat d'organització i planificació
  B3 Comunicació oral i escrita en la llengua nativa
  B4 Coneixement d'una llengua estrangera
  B5 Coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi
  B6 Capacitat de gestió de la informació
  B7 Resolució de problemes
  B8 Presa de decisions
  B9 Treball en equip
  B10 Treball en un equip de caràcter interdisciplinar
  B11 Treball en un context internacional
  B12 Habilitats en les relacions interpersonales
  B13 Reconeixement a la diversitat i la multiculturalitat
  B14 Raonament crític
  B15 Compromís ètic
  B16 Aprenentatge autònom
  B17 Adaptació a noves situacions
  B18 Creativitat
  B19 Lideratge
  B20 Coneixement d'altres cultures i costums
  B21 Iniciativa i esperit emprenedor
  B22 Motivació per la qualitat
  B23 Sensibilitat cap a temes mediambientals
  B24 Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica
  B25 Habilitats d’investigació
  B26 Capacitat de comunicar-se de manera efectiva amb no experts en el tema
  B27 Sensibilitat cap a la diversitat
  B28 Capacitat de treball individual
  B29 Disseny i gestió de projectes
  B30 Responsabilitat
  B31 Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball
  B32 Capacitat de comptar amb els imprevistos
Type C Code Competences Nuclear
  C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
  C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
  C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
  C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
  C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia