2009_10
Educational guide 
Escola Universitària de Turisme i Oci
A A 
 
 
Turisme (2002) (Campus Terres de l'Ebre)
 Espai europeu d’educació superior (EEES)

 Espai europeu d’educació superior (EEES)

Pla pilot del grau en Turisme i Oci

L’ensenyament de Turisme de la URV participa en un programa pilot impulsat pel sistema universitari català. Així doncs els nostres alumnes tenen la possibilitat de cursar una titulació en el marc del que seran les titulacions europees,  amb tot el que això suposa:

  1. Títol homologat: títol oficial amb validesa a tot l’estat espanyol. Diplomat en Turisme.
  2. Títol propi: títol que atorga la universitat i que és valorat pel mercat laboral i professional. Graduat en Turisme i Oci.

El nou sistema de crèdits europeus (ECTS)

El crèdit ECTS (European Credit Transfer System - Sistema de transferència europeu de crèdit) és la unitat de mesura corresponent al volum total de treball necessari perquè l'alumne assoleixi els objectius formatius  plantejats en termes d’objectius d’aprenentatge i de competències.

En termes qualitatius, significa planificar la docència en funció del treball que suposa per a l'alumne la proposta docent del professor.

 

ECTS (clau alumne)

Setmanes/curs

36-40

Hores/setmana

40-45 h

Hores/curs

1500-1800 h

Crèdits/curs

60 (invariables)

Crèdits/setmana

1,5 (+/-)

Hores/crèdit

Entre 25-30 h

Aprenentatge en base a competències

La planificació dels aprenentatges de cada matèria es realitza en base a competències. S’entén com a competència professional, els coneixements, destreses i actituds necessaris per exercir l’activitat laboral, resoldre problemes de manera autònoma, activa i crítica alhora, col·laborar amb l’entorn laboral i l’organització del treball.

Es treballaran competències pròpies de la URV, d’altres definides per l’ensenyament en qüestió i altres relacionades amb l’àrea de coneixement.

El model d’aprenentatge universitari

Els alumnes que accediu del Batxillerat o de Cicles formatius esteu acostumats a estudiar a través d’un model formatiu molt guiat i pautat pels professors i tutors de curs. La incorporació al món universitari us suposarà una adaptació a un model formatiu caracteritzat per un grau d’autonomia superior en el desenvolupament dels aprenentatges i solució de problemes.

El sistema d’avaluació que s’aplica en tots els ensenyaments que formen part dels plans pilots és el sistema d’avaluació contínua. De manera general, entenem com a avaluació contínua el procés de seguiment, reconducció, millora i  recollida d’informació durant el desenvolupament del curs. Informació que formarà part (en un percentatge o bé en la seva totalitat) de la qualificació final de l’alumne.

Per a més informació consulteu:

Volem fer especial menció de dos apartats molt importants dins el nostre pla d’estudis. Els idiomes i les pràctiques externes.