2007_08
Guía docente 
Escola Universitària de Turisme i Oci
A A 
 
 
Direcció i Planificació del Turisme (2006)
 Introducció i EEES

Introducció i EEES

La construcció de l’espai europeu de recerca (European research area – ERA) i de l’espai europeu d’educació superior (European higher education area – EHEA), també anomenat procés de Bolonya, ha posat en primer pla l’educació oficial de postgrau a Europa. La Universitat de Girona i la Universitat Rovira i Virgili promouen conjuntament el màster en Direcció i Planificació del Turisme (MDPT) com a únic programa oficial a Catalunya en aquest camp.

Tant la URV com la UdG estan liderant en aquests moments la docència i la recerca en turisme a Catalunya. En aquest sentit, han creat sengles parcs científics i tecnològics i s’han configurat com a promotors de l’Institut de Recerca Turística de Catalunya, amb seus a Vila-seca i Girona.

El màster en Direcció i Planificació del Turismo està programat segons els paràmetres de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). Això significa en primera instancia que l’alumne passa a representar el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge. Per a assolir aquest objectiu, cal treballar de forma diferent a com s’havia fet fins ara al sistema universitari en general.

Els canvis més destacables que aporta l’EEES es concreten en els següents punts: