2012_13
2012_13
2023_24
2022_23
2021_22
2020_21
2019_20
2018_19
2017_18
2016_17
2015_16
2014_15
2013_14
2011_12
2010_11
2009_10
2008_09
2007_08
2006_07
Guía docente
Facultad de Turismo y Geografía
A
A
A
català
castellano
english
Centro
Servicios del centro
Calendario acadèmico
Titulaciones
Grado
Grado de Geografia y Ordenación del Territorio (2009)
Grado de Turismo (2009)
Master Oficial
Planificación Territorial: Información, Herramientas y Métodos (2011)
Técnicas de Análisis e Innovación Turística (2010)
1º Ciclo
Turismo (2002)
Plan Acción Tutorial
Currículum Nuclear
Competencia/
Resultados de aprendizaje
B1
Aprender a aprender.
RA1
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA2
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA4
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA5
Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
RA13
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA16
Conèixer les causes i conseqüències dels conflictes europeus de l’època moderna
RA17
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
RA23
Comprendre la vinculació de religió i poder a les societats antigues
RA25
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA26
Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
RA27
Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
grec durant l’antiguitat
RA28
Conèixer les principals formes de pensament a la Grècia antiga i les seves interrelacions amb
altres elements culturals
RA29
Conèixer el desenvolupament dels principals pobles mediterranis durant l’antiguitat i els seus
sistemes de relació
RA30
Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
romà durant l’antiguitat
RA31
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
RA33
Aprendre a analitzar textos
B2
Resoldre problemes de forma efectiva.
RA4
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA7
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques
RA9
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA10
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
B3
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
RA1
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
RA2
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA4
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA7
Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
RA8
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA9
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA11
Lectura i interpretació del missatge que tanca l’obra d’art, sigui quin sigui el seu gènere,
amb la intenció d’arribar a conèixer el seu contingut simbòlic
RA12
Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
RA17
Analitzar les formes de govern en funció dels estats (
RA18
Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
RA19
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
RA21
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA22
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
RA23
Aprendre a analitzar textos
B4
Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
RA1
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les
RA2
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA3
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA4
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA6
Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
RA7
Familiaritzar-se amb les col•lecciones d’objectes de referència en els museus europeus
procedents de l’Orient Mitjà
RA13
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
B7
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
RA2
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
RA3
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA4
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA6
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA9
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA11
Conèixer el lèxic especialitzat de cadascuna de les tècniques tractades
RA15
Elaborar sintèticament els coneixements rebuts i poder-los comunicar ordenadament i per escrit
B8
Sensibilització en temes medioambientals.
RA1
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA2
Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
RA3
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA4
Aplicar les diferents tecnologies de la informació
RA7
Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
C1
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
RA1
Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
RA2
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
RA3
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
RA4
Comprende las ideas básicas de programas de rádio o televisión.
RA5
Comprende información y artículos de carácter rutinario.
RA8
Escribe carta o toma notas sobre asuntos preisibles y contenidos.
C2
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación.
RA1
Conoce la maquinaria básica de los ordenadores.
RA2
Conoce el sistema operativo como gestor del maquinario y el programario como herramienta de trabajo.
RA3
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y
presentaciones digitales.
RA4
Utiliza programario para a comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...),
correo electónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
C3
Gestionar la información y el conocimiento.
RA1
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
RA2
Avalua ciríticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos
y a su sistema de valores.
RA3
Utiliza la informaicón comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del
acceso a la información y a su uso.
RA4
Reflexiona, revisa y avalua el proceso de gestión de la información.
C4
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
RA1
Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
RA2
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
RA3
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
RA4
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
RA5
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
RA6
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
C5
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
RA1
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
RA2
Actúa desdel respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad
universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las
personas con necesidades educativas especiales.
RA3
Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valo res democráticos.
C6
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.
RA1
Identifica necesidades de formación.
RA2
Identifica los propios intereses y motivaciones académicoprofesionales.
RA3
Define y desarrolla e l itinerario curricular considerando las necesidades formativas, intereses y
motivaciones académicoprofesionales.
RA4
Desarrolla recursos y estratégias que faciliten la transición al mundo laboral.