Manual Estudiant en Lectura Fàcil
De Moodle Wiki
![]() |
El Manual del campus virtual per a estudiants en lectura fàcil.
Aquesta guia del campus virtual està escrita en lectura fàcil. La lectura fàcil és molt útil per a totes les persones.
La lectura fàcil es basa en unes normes i pautes internacionals. Aquesta guia és el resultat de les pràctiques realitzades per l'estudiant Josep Sendra, del programa Inserlab, al Servei de Recursos Educatius (SREd) de la Universitat Rovira i Virgili (URV) el curs 2020-21. © Logo europeu de la lectura fàcil. Més informació a easy to read. |
Benvinguts i benvingudes a la Guia fàcil del campus virtual per a nous estudiants.
En aquest document t’expliquem
què és i com funciona el campus virtual.
T’expliquem:
1. Què és el campus virtual?
2. Com et pots connectar al campus virtual?
3. Com pots entrar al campus virtual?
4. Què has de fer si no pots entrar al campus virtual?
5. Com pots entrar a les aules virtuals de les assignatures?
6. Com fer servir un fòrum del campus virtual?
7. Com pots contestar un qüestionari del campus virtual?
8. Com pots entregar una tasca al campus virtual?
9. Com pots veure les teves notes al campus virtual?
10.Com et pots connectar a una videoconferència?
11. Necessites més ajuda per fer servir el campus virtual?
Contingut
- 1 Què és el campus virtual?
- 2 Com et pots connectar al campus virtual?
- 3 Com pots entrar al campus virtual?
- 4 Què has de fer si no pots entrar al campus virtual?
- 5 Com pots entrar a les aules virtuals de les assignatures?
- 6 Com es fa servir un fòrum del campus virtual?
- 7 Com pots contestar un qüestionari a l’aula virtual?
- 8 Com pots entregar una tasca a l’aula virtual?
- 9 Com pots veure les teves notes al campus virtual?
- 10 Com et pots connectar a una videoconferència?
- 11 Necessites més ajudaper fer servir el campus virtual?
Què és el campus virtual?
A la Universitat hi ha espais físics,
com els edificis on fas classes presencials.
Aquests edificis es diuen campus.
Però també hi ha el “campus virtual”.
El campus virtual no és físic.
Recorda: El campus virtual el pots trobar a internet. |
Com et pots connectar al campus virtual?
Per connectar-te al campus virtual,
primer t’has de connectar a internet.
Has de seguir aquests passos:
Recorda: 1. Obre el navegador i escriu l’adreça web: urv.cat També et pots connectar al campus virtual si escrius l’adreça web: |
Al campus virtual també li diem “Moodle”.
Moodle és l'eina que hem fet servir
per crear el campus virtual de la URV.
Com pots entrar al campus virtual?
Per entrar al campus virtual
has d’utilitzar el teu nom d’usuari
i la teva clau d’accés.
El nom d’usuari és el teu DNI.
El DNI és el document nacional d’identitat.
El DNI l’has d’escriure amb tots els números
i la lletra en majúscula.
Entre els números i la lletra hi has d’escriure un guió.
Per exemple: 12345678-L.
Si no tens DNI, has de fer servir el teu NIE.
El NIE és el número d’identificació de persones estrangeres.
El NIE l’has d’escriure amb les dues lletres i els números.
Entre les lletres i els números hi has d’escriure un guió.
Per exemple: X-1234567-Y.
La clau d’accés també es diu contrasenya.
La clau d’accés és la teva data de naixement.
Per exemple, si has nascut el 2 de maig de 1978,
la clau d’accés s’escriu així: 02-MAI-78.
- Els números del dia que vas néixer.
- Les tres primeres lletres del mes que vas néixer. En català i en majúscula.
- I els dos últims números de l’any què vas néixer.
Recorda que entre el dia, el mes i l’any hi has de posar un guió.
Et recomanem canviar la teva clau d’accés de tant en tant
perquè ningú la pugui fer servir en nom teu.
Recorda: El nom d’usuari és el teu DNI |
Què has de fer si
no pots entrar al campus virtual?
Si no pots entrar al campus virtual,
assegura't que has escrit bé el teu DNI o NIE.
Assegura’t que has escrit bé la teva clau d’accés o contrasenya.
Si continues sense poder entrar al campus virtual,
Recorda: |
Com pots entrar a les aules virtuals
de les assignatures?
Una vegada has entrat al campus virtual,
pots trobar-hi diferents assignatures
Si el nom de l’assignatura és de color vermellós,
vol dir que l’aula virtual està oberta i ja hi pots entrar.
Per entrar has de fer clic al nom de l’assignatura.
Si el nom de l’assignatura és de color gris,
vol dir que l’assignatura està tancada.
No hi podràs entrar fins que l’obri el professor o professora.
Pots escriure un missatge de correu electrònic al teu professor o professora
i demanar-li que obri l’aula virtual de l’assignatura.
Recorda: |
Com es fa servir un fòrum
del campus virtual?
A les aules virtuals hi pots trobar diferents fòrums:
• El Tauler d’avisos i notícies
• El Fòrum de dubtes
També hi pots trobar fòrums creats pel professor o professora.
Al Tauler d’avisos i notícies
només hi pot escriure el professor o professora.
Aquest fòrum
serveix perquè el professor o professora
et pugui fer arribar avisos i notícies importants.
Per exemple, recordar quines activitats has de fer.
Al Fòrum de dubtes
hi podeu participar professors
i estudiants
Si tens algun dubte, pots fer servir aquest fòrum per fer preguntes
al professor o professora.
Si vols, també pots respondre les preguntes
dels teus companys i companyes.
En un fòrum pots:
• Afegir un tema de debat nou.
• Respondre a un tema o intervenció d’una altra persona.
Recorda que tens 15 minuts per editar els missatges que escriguis.
Editar vol dir revisar el teu missatge i, si vols, canviar el que has escrit.
Als fòrums hi pots trobar:
Temes de debat, preguntes i respostes.
El tema de debat és allò de què parlem.
El tema de debat és la primera pregunta que trobem al fòrum.
Recorda: |
Com pots contestar una pregunta
en un fòrum virtual?
Per contestar un tema o una pregunta de debat,
has de seguir aquests passos:
1. Fes clic al fòrum en què vulguis participar.
2. Llegeix els missatges del professor i dels companys.
3. Tria el missatge que vols respondre.
4. Per respondre el missatge has de fer clic a l'enllaç “Respon”.
Després escriu el teu missatge.
5. Per enviar el teu missatge, clica al botó: “Envia al fòrum”.
Veuràs que també hi ha un enllaç amb el text: “Avançat”.
Si cliques a l’enllaç “Avançat”
s’obre una pantalla amb més opcions
per escriure la teva resposta.
Per exemple, pots:
- canviar el tipus de lletra del missatge,
- adjuntar un fitxer
- i moltes altres coses.
Recorda:
|
Com pots contestar un qüestionari
a l’aula virtual?
Un qüestionari és una activitat en què el professor o professora et fa preguntes.
Per contestar un qüestionari, has de seguir aquests passos:
- Clica al qüestionari que vulguis respondre.
- Clica al botó “Respon el qüestionari ara”.
- Contesta les preguntes.
- Quan hagis acabat de contestar el qüestionari, pots fer dues coses:
a) Clica al botó “Torna a l’intent”,
si vols revisar les teves respostes
abans d’enviar el qüestionari.
b) Clica al botó “Envia i acaba”
si vols enviar el qüestionari.
Recorda: Alguns qüestionaris només permeten revisar l’última pregunta.
Recorda: |
Com pots entregar una tasca
a l’aula virtual?
Al campus virtual hi pots trobar moltes activitats diferents.
La “Tasca” és una de les activitats
que més es fan servir al campus virtual.
La “Tasca” et permet entregar un treball al professor o professora
adjuntant un fitxer.
Quan adjuntem un fitxer a una Tasca,
al campus virtual s’anomena “Afegir una tramesa”.
Per afegir una tramesa cal que segueixis aquests passos:
1. Clica a la tasca.
2. Clica al botó “Afegeix la tramesa”.
3. Arrossega i deixa anar els fitxers al rectangle on hi ha una fletxa blava.
4. Atenció': Per poder enviar el fitxer
primer has de clicar la casella:
“Sóc conscient de l'existència de la guia de prevenció del plagi a la URV
i aquest treball no constitueix cap de les conductes considerades com a plagi per la URV.”
Aquest text una mica llarg i difícil d’entendre diu
que saps que no es pot copiar,
que el treball que envies l’has fet tu i no l’has copiat de ningú.
5. Clica al botó “Desa els canvis”.
Amb aquest últim pas, ja has enviat el teu treball.
Recorda:
|
Com pots veure les teves notes
al campus virtual?
Els professors i professores poden posar nota
a les activitats que fas al campus virtual.
Al campus virtual les notes es diuen qualificacions.
Perquè puguis veure les teves qualificacions,
cal que els professors “les obrin” als estudiants.
Per accedir a les qualificacions has d’anar
a l’enllaç “Qualificacions” que hi ha a l’aula virtual,
a la part esquerra de la pantalla.
Recorda: |
Com et pots connectar a una videoconferència?
A la Universitat Rovira i Virgili
fem servir l’eina Microsoft Teams per fer videoconferències.
Quan entris a l’aula virtual d’una assignatura,
a la part de dalt, a la dreta de la pantalla,
trobaràs un enllaç a la Sala Teams de l’assignatura.
Per entrar a la videoconferència,
t’has de connectar a l’adreça web: virtual.urv.cat
i escriure l’usuari i la contrasenya que fas servir
per consultar el correu electrònic de la Universitat.
El nom d’usuari del correu electrònic
és diferent del nom d'usuari del campus virtual.
El nom d’usuari del correu electrònic
és el teu DNI seguit del text@epp.urv.cat
La clau d’accés és la mateixa que la del campus virtual.
La clau d’accés és la teva data de naixement.
En aquest enllaç pots veure un vídeo que t’explica
com et pots connectar a una videoconferència amb l’eina Teams.
Teams al Moodle: accedir a una videoconferència com a estudiant >>>>
Recorda: |
Necessites més ajuda
per fer servir el campus virtual?
Si necessites més ajuda
per fer servir el campus virtual,
escriu un correu electrònic
a l’adreça suport.campusvirtual@urv.cat
Si us plau, explica’ns:
- Qui ets?
- Quin problema tens?
- Què necessites?
Recorda: |
(*) Font dels pictogrames Centro Aragonés para la Comunicación Aumentativa y Alternativa - ARASAAC.