2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
 Assignatures
  EL MEDI SOCIAL I NATURAL I LA SEVA DIDÀCTICA
   Competències
Codi  
A1 Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent.
A2 Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural.
A11 Conèixer i entendre els continguts propis de les ciències experimentals a Primària i com s'han d'integrar per a l'aprenentatge dels alumnes.
A12 Conèixer els elements de la didàctica de les ciències experimentals i els diferents enfocaments didàctics.
A13 Conèixer les característiques de les dificultats principals en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals. els coneixements previs i la seva influència en l'aprenentatge
A14 Conèixer els camps temàtics d’interrelació de les ciències amb altres àrees, i en especial en aspectes d’educació tecnològica, educació per a la salut i educació medi ambiental.
A15 Reflexionar sobre la construcció de valors socials mitjançant l'anàlisi de la realitat social i el coneixement històric.
A16 Conèixer les tècniques i mètodes propis de la història (categories temporals, representacions de cicles i etapes, ús de fonts històriques, etc.), la geografia (orientació i mesura de l'espai, representació gràfica i cartogràfica, observació directa, anàlisi del paisatge, etc.).
A17 Conèixer el procés de conceptualització del temps en general i el temps històric i l’espai geogràfic.
A18 Promoure el desenvolupament d'identitat cultural a través del coneixement històric i social.
A36 Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat.
A39 Conèixer l'avaluació dels plans de treball individualitzats, introduint ajustaments progressius en els objectius de la intervenció, en l'adequació dels mètodes, les pautes a seguir.
A41 Conèixer els nivells de competència personal dels alumnes i la seva avaluació en aquells àmbits del seu desenvolupament psicosocial que poden estar a l'origen de les seves necessitats especials.
A42 Ser capaç de desenvolupar en els alumnes hàbits d'autonomia personal i el respecte a les normes de convivència.
A43 Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural.
A47 Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa.
A48 Guiar-se per principis interdisciplinars a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 6 a 12 anys.
A49 Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure un aprenentatge significatiu.
A50 Ser capaç de dissenyar, desenvolupar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat de l’alumne.
A51 Ser capaç de dissenyar i desenvolupar activitats d’avaluació dels coneixements i habilitats dels alumnes.
A56 Assumir la dimensió ética del mestre tot fomentant en els alumnes una actitud de ciutadania crítica i responsable
A62 Promoure la qualitat dels contextos (aula i centre) en què es desenvolupa el procés educatiu de manera que garanteixi el benestar dels alumnes.
A64 Gestionar els conflictes i resoldre'ls.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B8 Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.