Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació davant d'un tribunal de tres membres (en el qual no està inclòs el supervisor del treball) del treball realitzat durant un màxim de 20 minuts. |
60% |
|
Per tal d'aconseguir una avaluació correcta de les competències definides, en aquest apartat s'especifiquen les etapes d'avaluació: • D'acord amb els objectius educatius del TFM, definim les competències específiques i transversals que s'han d'avaluar. • Per a cada competència, identificar els indicadors observables que permetin avaluar el grau d'assoliment. • Definim en quins moments s'avaluen els treballs (és a dir, les fites d'avaluació) i quines seran les evidències que es demanarà a l'estudiant que presenti i defensi (accions d'avaluació). • Assignem a cada fita i cada acció d'avaluació els indicadors a avaluar. • Definim com puntuar els indicadors i dissenyar els informes d'avaluació. • Definim els criteris per obtenir una qualificació del TFM a partir dels informes d'avaluació. L'avaluació estarà orientada a ajudar l'estudiant a ser conscient dels errors i defectes potencials. Cal tenir en compte que el treball fi de màster 'està dirigit a iniciar l'estudiant en la recerca. Els estudiants seran avaluats pels seus supervisors (40% de la nota total) i els membres del tribunal (60% de la nota total). S'utilitzaran els següents criteris per avaluar el treball experimental, tribunal i supervisors: - Informe escrit. a) Criteris que es refereixen als continguts: la correcció del títol, resum, introducció (objectius ben definits, els antecedents, l'originalitat i l'interès afegit de valor del treball realitzat), part experimental, una descripció de la metodologia, resultats, discussió i conclusions, referències. b) Aspectes formals: presentació escrita, l'organització, l'ús adequat de les taules i figures, ... - Presentació oral: l'organització, la claredat, el temps per a la presentació, ... - Debat amb els membres del jurat: respostes a les preguntes, les consideracions, aspectes relacionats amb les competències adquirides: Conèixer els conceptes bàsics de la metodologia d'investigació (creació dels treballs d'investigació, per ser capaços d'enfrontar i resoldre els problemes de investigació, ...), la capacitat de comunicar d'una manera correcta i eficaç, la capacitat de comprendre, escriure i parlar en anglès, ... En la seva avaluació, els supervisors avaluaran també els aspectes relacionats amb el treball personal al laboratori: maduresa científica dels estudiants, la capacitat de treball personal, la iniciativa, la qualitat dels debats al llarg del treball, la col · laboració dins del grup de recerca, ... |