2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  ASSESSORAMENT I PLANS DE FORMACIÓ EN EMPRESES
DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ASSESSORAMENT I PLANS DE FORMACIÓ EN EMPRESES Codi 11152223
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Pedagogia
Coordinador/a
JIMENEZ GALLARDO, ANTONIO GABRIEL
Adreça electrònica anamaria.perez@urv.cat
antoniogabriel.jimenez@urv.cat
Professors/es
PÉREZ DÍAZ, ANA MARÍA
JIMENEZ GALLARDO, ANTONIO GABRIEL
Web http://www.ice.urv.es/docencia/assessorament
Descripció general i informació rellevant En una realitat sòcio-cultural i econòmica dinàmica i complexa, no és estrany que les organitzacions desenvolupin el seu treball en contextos turbulents i en constant canvi. Si l’entorn canvia, les organitzacions que vulguin sobreviure hauran d’adaptar-se als esmentats canvis. Els canvis poden afectar a tots els elements de les organitzacions, però el que és de vital importància perquè sempre està present i es veu més afectat és l’individu. L’aplicació d’un procés de canvi requereix el control de les variables intervinents i la reducció de tots els obstacles que poden influir negativament en aquesta transformació. Amb respecte als individus, s’han d’afrontar estratègies que redueixin la seva incertesa. En aquest sentit, una de les estratègies més efectives és la preparació dels individus mitjançant la formació. La formació és un requisit per assolir les missions assumides per les organitzacions però també un element propi de la dinàmica institucional de la vida de l’organització. En aquesta assignatura, partint d’una concepció de l’assessorament formatiu i del perfil professional del pedagog per fer aquestes funcions i d’una manera de concebre la formació en les organitzacions, proposem una manera de realitzar aquest assessorament amb la configuració de plans de formació en les organitzacions en base al desenvolupament de les següents fases: Anàlisi de la situació institucional, detecció de necessitats formatives, disseny i planificació del pla de formació, gestió del pla de formació (provisió i qualitat) i la seva avaluació.