2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  FONAMENTS DE NEUROCIÈNCIA
   Perfil de competències
A.1. Els diferents enfocaments i tradicions teòriques que han contribuït al desenvolupament històric de la psicologia, com també la seva influència en la producció del coneixement i en la pràctica professional, per tal de promoure la qualitat de vida de les persones i la societa A.2. Els fonaments biològics de la conducta humana i de les funcions psicològiques A.3. Les estructures i els processos involucrats en les funcions psicològiques bàsiques A.4. La naturalesa de les diferències individuals A.6. Els processos i les etapes principals de desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital, tant en els seus aspectes de normalitat com d’anormalitat A.7. Els diferents principis i teories que expliquen el comportament normal i anormal o patològic. A.10. Els fonaments epistemològics dels diferents mètodes d’investigació en psicologia, la seva funció, característiques i limitacions A.13. Els diversos camps d’aplicació de la psicologia, i els coneixements necessaris per incidir-hi i per promoure la qualitat de vida en els individus, grups i organitzacions en els diferents contextos: l’escolar, clínic i de la salut, el del treball i organitzacions, i el comunitari B.1. Aprendre a aprendre B.2. Resoldre problemes de forma efectiva B.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu B.4. Treballar de forma autònoma amb iniciativa B.5. Treballar de forma col·laborativa B.6. Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional B.7. Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com al ciutadà B.8. Sensibilitzar-se pels temes vinculats al medi ambient B.9. Planificar i organitzar B.10. Capacitat de lideratge B.11. Motivar-se per la qualitat B.12. Presa de decisions B.13. Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions B.14. Pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en els diferents àmbits de la professió. B.17. Que pot llegir de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible. B.18. Que pot considerar diferents perspectives sobre els temes o problemes que treballi, avaluar-los de manera crítica, fonamentar les conclusions i prendre decisions. B.21. Comprensió de les limitacions de la perspectiva d’anàlisi psicològica del comportament humà i capacitat per incorporar-hi aportacions conceptuals i tècniques d’anàlisi pròpies d’altres disciplines. B.22. Flexibilitat, respecte i discreció en l’ús de les dades que afecten les persones, grups o organitzacions. B.23. Que pot adaptar-se a l’entorn, la tasca o el context, afrontar noves tasques i responsabilitats, i generar processos de canvi. B.24. Que pot interpretar el contingut i l’abast de la informació rebuda o demanada, oralment o per escrit, i el tractament que cal donar-hi segons la naturalesa del fet que es tracti. B.25. Que respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional. B.26. Desenvolupament personal i professional- Integrar els coneixements i avenços de la psicologia en la seva actuació professional.- Adquirir independència i autonomia com a aprenent, i responsabilitzar-se del propi aprenentatge i el desenvolupament de les seves habilitats.- Gestionar la seva formació professional i personal al llarg de la vida. B.27. Interpersonals:- Comunicar-se eficaçment i efectivament en els diversos contextos socials i culturals.- Ser sensible a les necessitats i expectatives dels altres, als contextos i a la influència que s’hi exerceix.- Reconèixer, comprendre i respectar la complexitat de la diversitat multicultural.- Aconseguir les condicions necessàries per a una comunicació efectiva i una bona relació d’ajuda i suport.- Treballar en equip i de manera compromesa amb el grup de treball. B.28. Instrumentals:- Utilitzar les diferents tecnologies de la informació i la comunicació per a finalitats diverses.- Comunicar-se adequadament tant de manera oral com escrita.- Comunicar-se en una llengua estrangera. C.1. Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger C.2. Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC C.3. Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món C.5. Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia