2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES I
   Continguts
Tema Subtema
1. Marc teòric. Terminologia bàsica.


1.1. El currículum de llengües. Funcionalitat del llenguatge oral i de l’escrit.
2. Bases psicolingüístiques de l’adquisició de la llengua.



2.1. Teories de l’adquisició:
- Conductisme
- Innatisme
- Cognitivisme
- Interaccionisme

2.2 Desenvolupament lingüístic dels infants: Relació entre el desenvolupament psicològic, neurològic i orgànic i el desplegament del domini lingüístic.
3. Adquisició de la llengua oral. Metodologia i estratègies pel treball a l'aula.

3.1. Comunicació

3.1.1. Elements paralingüístics
3.1.2. Interacció
3.1.3. Habilitats comunicatives
3.1.4. Estratègies

3.2. Llenguatge

3.2.1. Índex de complexitat narrativa
3.2.2. Semàntica
3.2.3. Morfosintaxi
3.2.4. Ús d'estratègies d'intervenció lingüística

3.3. Parla

3.3.1. organització del sistema fonològic
3.3.1.1. Estimulació atenció auditiva
3.3.1.2. Pràctica articulatòria
3.3.2. La consciència fonològica com a base del desenvolupament del llenguatge escrit (lectura i escriptura).
3.3.2.1. Conceptes
3.3.2.2. Activitats
4. La immersió lingüística.
4.1. Introducció a la llengua estrangera.
4.2. Factors que intervenen en l’adquisició de llengües.
5. Mètodes didàctics d’ensenyament de llengües.
5.1. Enfocaments tradicionals: Gramàtica per traducció i estructuralisme.
5.2. Enfocament comunicatiu: Ensenyament basat en tasques i aprenentatge per problemes (PBL).