2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A2
A3
A6
A8
B1
B3
B5
B6
C3
C4
Ajustament a les demandes realitzades.
Implicació i actitud responsable en el treball personal i d’equip.
Iniciativa en la cerca d’informació.
Pertinència i rellevància del treball elaborat.
Aproximació crítica i creativa en el plantejament i resolució de tasques.
Utilitza les tecnologies de la informació.
Correcció en la presentació de treballs orals i escrits.
20%
Seminaris
B1
B3
B5
B6
C3
C4
Implicació i actitud responsable en el treball personal i d’equip.
Iniciativa en la cerca d’informació.
Pertinència i rellevància del treball elaborat.
Aproximació crítica i creativa en el plantejament i resolució de tasques.
Correcció en la presentació de treballs orals i escrits.
Pensament crític i aplicació dels continguts apresos.
40%
Proves objectives de tipus test
A2
A3
A6
A8
Superació del 50% de la prova. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Requisits per aprovar cada bloc de la matèria (bàsica, evolutiva o educativa):

Per aprovar cada bloc cal obtenir com a mínim una puntuació de 5 en cada una de les parts que formen l'avaluació (carpetes i/o seminaris, i la prova objectiva). Per tant, en el cas que es tregui una nota inferior a 5, ja sigui a la carpeta d'aprenentatge o a la prova objectiva no es farà mitja entre les dos parts, i es posarà com a nota final del bloc la nota suspesa.

No s'aprovarà cap prova objectiva, presentació, treball, activitat escrita ni activitat oral que no demostri un bon domini de la llengua.

Recuperació/Segona convocatòria: En cadascun dels blocs de la matèria es preveu una recuperació. En la recuperació l'alumne com a màxim pot obtenir una puntuació de 5.

Nota final de matèria: Els percentatges de cada bloc pel que fa a la nota final de la matèria són els següents:

Bloc Processos psicològics bàsics: 18%

Bloc Psicologia del Desenvolupament:41%

Bloc Psicologia de l'Educació: 41%

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

Si es treu una nota inferior a 5 en algun dels blocs de la matèria (bàsica, evolutiva o educativa) o un no presentat s'han de tenir en compte els següents criteris:

  • Si queda un bloc suspès amb mínim un 4 i els altres dos blocs estan aprovats, es posarà un 5 com a nota final de l'assignatura.
  • Si hi ha una part suspesa amb menys d'un 4 o dos parts suspeses, la nota final de l'assignatura serà un suspès.
  • Si hi ha un bloc no presentat, a l'acta final de la matèria figurarà No presentat.
  • En el cas que quedi algun bloc suspès però d'altres aprovats, el professorat no guardarà la nota dels blocs aprovats pel següent curs acadèmic.
    Assistència a les classes presencials per tenir dret a l'avaluació continuada: L'assistència a les classes presencials de tots els blocs de la matèria és obligatòria: el 80% d'assistència, tant a classes magistrals com a seminaris, és el mínim per poder tenir dret a l'avaluació; en cas contrari, es considerarà no presentat. Cada professor/a establirà els mecanismes que cregui convenient per constatar l'assistència de l'alumnat a classe.
    Avaluació continuada: El 60% de la nota s'atribueix a la carpeta d'aprenentatge i a la nota dels seminaris, el pes que tingui cada una d'aquestes metodologies serà determinat pel professor que imparteix la matèria.