2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Fonts d'informació
Bàsica Lahey, B. , Introducción a la psicología, McGraw-Hill, 1999
Morris, Charles G., Psicología, Mexico: Pearson Education,
Juan Delval, El desarrollo humano, Siglo XXI, 2008
Muñoz, V.; López, I.; Jimenez-Lagares, I.; Ríos, M.; Morgado, B.; Roman, M.; Ridao, B.; Candau, X. y, Manual de psicología del desarrollo aplicado a la educación, Madrid: Piramide, 2011
Prados, M. y cols, Manual de Psicología de la Educación. Para docentes de Educación Infantil y Primaria, Piramide, 2014
Navarro, I. y Martin, C., Psicología de la Educación para docentes, Piramide, 2010

REVISTES

Infancia y aprendizaje

Child Development

Cuadernos de pedagogía

Cultura y educación

Aula de Innovación Educativa

Complementària

Bloc 1. Processos psicològics bàsics

Domjan, M. Principios del aprendizaje y la conducta. México: International Thomson Editores.

Goldstein, E.B. Sensación y percepción. México: International Thomson Editores.

Harley, T. A. La psicología del lenguaje: de los datos a la teoría. Madrid: McGraw Hill Interamericana.

Leahey, T. H. Historia de la psicología: principales corrientes en el pensamiento psicológico. Madrid: Prentice-Hall.

Limonero, J.T. y Casacuberta, D. (2009). Motivació i Emoció. UOC.

Myers, David G.  Psicología. Madrid: Médica Panamericana

Ruiz-Vargas, J.M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis.


Bloc 2: Psicologia del desenvolupament

Bisquerra, R. (2011). Educación emocional. Bilbao: Desclée

Bisquerra, R. (2014). Prevención del acoso escolar con educación emocional. Bilbao: Desclée

Conde, J. L. (1997). Fundamentos para el desarrollo de la motricidad. Málaga: Aljibe.

Geddes, H. (2010). El apego en el aula. Graó
López  F., Etxebarria, M. J. y Ortiz, M. J.  (1999). Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide

Owens, R. E. (2003): Desarrollo del lenguaje. Madrid: Prentice-Hall
Palacios, J.; Marchesi, A. y Coll, C. (2002). Desarrollo psicológuico y Educación I. Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza

Papalia, D.; Olds, S. y Feldman, R. (2010). Desarrollo humano. Mexico: McGraw Hill

Perinat, A. (2007). La primera infancia. Barcelona: UOC

Sadurni i Brugué, M.; Rostán, C.; Serrat, E. (2012). El desarrollo de los niños paso a paso. UOC.


Bloc 3: Psicologia de l’educació

Cubero, Rosario (2005) Perspectivas constructivistas. Barcelona: Graó

Coll, C. y otros (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó.

Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educaciMadrid: Alianza

Delval, J. (2006) Aprender en la vida y en la escuela. Madrid: Morata, 2006

Mayer. R. E. (2004). Psicología de la Educación. Enseñar para un aprendizaje significativo. Volumen II. Madrid: Prentice-Hall.

Mercier, N. (1997). La construcción guiada del conocimiento. Barcelona: Paidos.

Pozo, J. I. (1996). Aprendices y maestros. Madrid. Alianza.

Mauri, T.; Valls, E. y Gómez, E. (1992). Els continguts escolars. El tractament en el currículum. Barcelona: Graó/ICE  UB.