Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Patrimoni Artístic i Cooperació Cultural (2012) |
Assignatures |
ANÀLISI I INTERPRETACIÓ DE L'ART EN RELACIÓ AL TERRITORI |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ANÀLISI I INTERPRETACIÓ DE L'ART EN RELACIÓ AL TERRITORI | Codi | 12775101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Temes 1,2,5 i 6 AA.VV.,Cuba siglo XX modernidad y sincretismo, Barcelona, Centre d’Art Santa Mònica, p.244 AA.VV. Différents Natures, Visions de l'art contemporain, Lindau, Epad. Ministère de la Culture et de la Francophonie D´légation aux arts plasriques. Juin-septembre 1993 AA.VV. Otro Mirar, Arte Contemporáneo Argentino, Barcelona, Centre d'Art Santa Mònica, 17 de junio!31 de agosto 1997, AA.VV. Artistas Latinoamericanos del siglo XX, Sewvilla, Ayuntameinto de Sevilla, The Museum of Modern Art, 1992, p.364. AA.VV. Ibarrola, Madrid, Centro Cultural del Conde Duque, Ayuntamiento de Madrid, Concejalía de Cultura, Enero de 1987 AA.VV., Patrimoni, memòria i Identitat, Tarragona, Universitat Rovira i Virgili, Facultat de Lletres, 2008 ASENSIO SERVER, Francisco, World Enviromental design. Elements of Lanscape, Barcelona, 1995 GARRAUD, Colette, L’idée de nature dans l’art contemporain, Paris, Flammarion, 1997 LE GOFF, Jacques El orden de la memoria. Paidos, barcelona 1991. LOPEZ LILLO, Antonio y RAMOS, Ángel: Valoración del Paisaje Natural, Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2010 MADERUELO, Javier, Arte y Naturaleza, , Huesca, La Val de Onsera, 1996 MADERUELO, Javier, La Pérdida del Pedestal, Madrid, Círculo de Bellas Artes, 1994 MADERUELO, Javier (ED), Paisaje y Patrimonio. , Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2010 MADERUELO, Javier (ED), Paisaje y Arte. , Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2007 RAQUEJO, Tonia, Land art, Madrid, Nerea, 1998 SEYMOUR, Anne, Piedras, Richard Long, Palacio de cristal, Parque del Retiro 28 Enero/20 abril 1986, Ministerio de Cultura. Madrid. SALCEDO MILIANI, Antonio, América Latina, Arte y Territorio, http://www.upo.es/historia_arte/export/sites/historia_arte/ATRIO/Atrio_10/Antonio_Salcedo_Miliani_America_Latina_Arte_y_Territorio.pdf SULLIVAN, Edward, “Artistas del siglo XX en Latinoamérica: Una perspectiva de fin de siglo, Artistas latinoamericanos del Siglo XX, Sevilla, Ayuntamiento de Sevilla, 1992
Temes 2 i 3 ALCOY I PEDRÓS, Rosa, (ed.) Pintura I. De l’inici a l’italianisme. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2005. L’Art Gòtic a Catalunya. · “El Mestre de Santa Coloma de Queralt i l’italianisme del segle XIV: el retaule dels Sants Joans", Recull (Santa Coloma de Queralt) 4 (1996) p. 7-26. BATLLE I HUGUET, Pere, "Las pinturas góticas de la Catedral de Tarragona y de su Museo Diocesano", Boletín Arqueológico de Tarragona (Tarragona) LXX (1952) p. 198-218. BESERAN I RAMON, Pere, Jordi de Déu i l’italianisme en l’escultura catalana del segle XIV. Tarragona: Diputació de Tarragona, 2003. CAPDEVILA I FELIP, Sanç, La Seu de Tarragona. Barcelona: Biblioteca Balmes, 1935. Biblioteca Històrica, II. CARBONELL I BUADES, Marià, L'Escola del camp de Tarragona en l'arquitectura del segle XVI a Catalunya. Tarragona: Diputació de Tarragona. Institut d'Estudis Tarraconenses Ramon Berenguer IV, secció d'arqueologia i història, 1986.
CHUECA GOITIA, F., La arquitectura del siglo XVI. Madrid: Plus Ultra, 1953. Ars Hispaniae, 11. COMPANYS I FARRERONS, Isabel: MONTARDIT, Núria, "El mestre pintor trescentista Joan de Tarragona", Universitas Tarraconensis (Tarragona) (1982), p. 23-36. DURAN I SANPERE, Agustí, Els retaules de pedra. Barcelona: Alpha, 2 vols, 1932-1934. L’Escola del Camp i l’Arquitectura del Renaixement a Catalunya. Barcelona: Fundació Caixa de Barcelona, 1990. ESPAÑOL, Francesca, Guillem Seguer de Montblanc. Un mestre trescentista, escultor, pintor i arquitecte.Montblanc: Consell Comarcal de la Conca de Barberà, 1994. FLORENSA, A. “Un arquitecto catalán renacentista: Pere Blay”. Revista Nacional de Arquitectura (Madrid) 92 (1949), p. 377. FORT I COGUL, Eufemià, El Santuari de la Mare de Déu de Paret Delgada, a la Selva del Camp de Tarragona. La Selva del Camp: Analecta Selvatana, 1947.
FUGUET I SANS, Joan, “Una casa del arquitecto Pere Blai en Alcover”. Revista del Centre d’Estudis Alcoverencs (Alcover) 10 (abril-juny 1980) p. 1-13. GARRIGA I RIERA; Joaquim, (amb la col·laboració de Marià Carbonell) L’Època del Renaixement. S. XVI. Barcelona: Ed. 62, 1986. Història de l’Art Català, IV. GUDIOL RICART, Josep; ALCOLEA BLANCH, Santiago, Pintura gòtica catalana. Barcelona: Polígrafa, 1986. LIAÑO MARTÍNEZ, Emma, “Guillem Timor, un artista de Montblanc en el siglo XIV”. Quaderns d’Història Contemporània. Homenatge a Maria Antònia Ferrer i Bosch (Tarragona) ... (1991), p. 273-293. MARTINELL, Cèsar , “El arquitecto Pere Blay en el Campo de Tarragona”. Boletín Arqueológico de Tarragona (1952) p. 273-279. RÀFOLS, Joan F., Pere Blay i l’arquitectura del Renaixement a Catalunya. Barcelona: Associació d’Arquitectes de Catalunya, 1934. RICOMÀ I VENDRELL, Francesc Xavier, “Notas sobre el castillo de Torredembarra (s. XVI)”. Quaderns d’Història Tarraconense (Tarragona) II (1980) p. 77-98. SERRA VILARÓ, Joan, “Pedro Blay”. Boletín Arqueológico de Tarragona (1950) p. 154-155.
|
|
Complementària | |