2006_07
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
 
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (2006)
 Assignatures
  SISTEMES DE DOCUMENTACIÓ GRÀFICA EN ARQUEOLOGIA PLISTOCÈNICA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Resolució de problemes, exercicis Reconstrucció del registre arqueològic en paper mil.limetrat a partir dels fulls de registre de camp.
Calc en 2D i en 3D a partir d'aquests fulls mil.limetrats amb el programa AUTOCAD.
Escanejat de dibuix artístic, tècnic i fotografia i tractament d'aquesta informació digitalitzada amb el programa COREL DRAW 10.
Estació Total: aixecament topogràfic i reconstrucció en autocad.
Pràctiques amb GPS.
Pràctiques externes (de camp/sortides) En l’ensenyament tradicional, l’estudi dels mètodes de laboratori o de despatx eren el centre de l’activitat acadèmica. Avui, però, donem també molta importància a l’ensenyament de la presa de dades, del treball de camp en definitiva. Per aquest motiu, en els crèdits d’aquesta assignatura hi ha activitats de camp que estimulen la participació a classe, faciliten la capacitat de relació i integració dels alumnes al treball en equip (prendre mides és cosa de dos com a mínim) i serveixen per millorar la seva capacitat operativa en la dinàmica del procés de les activitats de camp.
Pràctiques a laboratoris Cal molta pràctica per transmetre el nostre pensament o les dades de què disposem de manera lògica i ordenada per a la confecció de la representació gràfica que volem. Proposem exercicis progressius, amb diferents graus de dificultat, perquè l’alumnat posi en pràctica, des del més senzill al més complex, els materials i mètodes d’aquest programa de dibuix en arqueologia prehistòrica.