2013_14
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Fisioteràpia (2010)
 Assignatures
  FISIOTERÀPIA INTEGRADA I
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Comprendre, distingir i concebre l'estructura i la distribució normal dels teixits (teixit connectiu, teixit ossi, teixit cartilaginós, teixit muscular i teixit nerviós).
Explicar resumidament la citoarquitectura i histofisiología de teixit muscular, músculs, sinapsis neuromusculars, teixit ossi, ossos, cartílags esquelètics i articulacions diartrosiques.
Explicar la importància de la resposta motriu somàtica i vegetativa als estímuls dels receptors musculars, així com la coordinació motora del cerebel en l'aplicació de tractaments fisioterapèutics.
Definir què és la higiene postural i les bases anatòmiques i biomecàniques imprescindibles per raonar l'adopció de les mesures d'higiene postural dins l'àmbit de la fisioteràpia (preventiu i terapèutic).
Identificar els músculs, la direcció de les seves fibres i les bandes tenses musculars mitjançant el massatge.
Utilitzar correctament, d'acord amb la nomenclatura establerta, les estructures anatòmiques que serviran com a referència per aplicar les diferents modalitats i procediments d'intervenció.
Relacionar les bases anatòmiques i fisiològiques amb la pràctica dels diferents tipus d'estiraments.
Explicar i evidenciar com una correcta dinàmica ventilatòria i una bona relació entre la ventilació i el flux sanguini contribuiran a l'aportació d'oxigen als teixits.
Conèixer quins són els factors que determinen el potencial de membrana i com variacions del voltatge en resposta a diferents estímuls generen potencials d'acció.
Comprendre la transmissió sinàptica, en particular la transmissió neuromuscular, relacionant l'acció nerviosa i la contracció de la musculatura.
 A3 Desenvolupar els diferents moments de la vida dels músculs, sinapsis neuromusculars, ossos, cartílags esquelètics i articulacions diartròsiques.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
 B2 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
 B4 Fer el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats.
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa