Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) |
Assignatures |
TREBALL DE FI MÀSTER |
Pla específic d'actuació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | TREBALL DE FI MÀSTER | Codi | 15685301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Treball fi de màster | Primer | 2Q |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Sessió conjunta de presentació del contingut del TFM i del procediment a seguir. Sessions de tutoria individual amb la Coordinadora del Màster per l'elecció del tema objecte d'estudi i posterior assignació de tutor/a. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster | El seguiment del procés de desenvolupament del TFM de l’estudiant es fa a través de les tutories individualitzades, que poden ser virtuals o presencials. Es recomana que almenys dues de les tutories siguin presencials. El seguiment es fa en el període de gener a maig del 2018. És l’estudiant el responsable de demanar al tutor/a una sessió de tutoria. El dia i hora de les tutories seran acordades entre els dos, sempre a petició de l’estudiant. El seguiment del TFM implica per part del tutor acompanyar l’estudiant en les diferents fases del procés de recerca, reconduir l’objecte de recerca o la metodologia (si és necessari), vetllar pel compliment de la temporalització de la recerca, etc. A partir del procés de seguiment el tutor/a i l’estudiant acordaran si el treball es pot presentar a defensa pública davant el tribunal en la convocatòria de juny o cal que l’estudiant sol·liciti l’endarreriment a la convocatòria de setembre. La data límit per sol·licitar l’endarreriment és el 20 de maig. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster | L’estudiant ha de realitzar de forma individual tot el procés d’una recerca empírica en l’àmbit de la intervenció social i educativa: disseny del projecte de la recerca, treball de camp, tractament de la informació, anàlisi i discussió dels resultats, conclusions, proposta de línies d’intervenció i impacte social de la recerca. L’objectiu del TFM és que l’estudiant pugui integrar aprenentatges adquirits en diferents assignatures i pugui generar a través de la investigació en l’àmbit de la intervenció social i educativa paradigmes, enfocs i metodologies d’intervenció actualitzades als nous contextos socials i educatius des de la perspectiva de la innovació social. L’estudiant pot optar per dos enfocaments, sempre sobre les bases imperatives d’un procés de recerca: • L’enfoc d’una investigació social aplicada, amb el corresponent desplegament teòric, etnogràfic, interpretatiu i propositiu sobre fenòmens socials que impacten en la necessitat d’intervenció social i/o educativa en diferents grups socials o sectors de població. • L’enfoc de la sistematització d’una anàlisi de cas i/o d’una experiència d’intervenció social i/o educativa, que aplicant un procés de recerca, aporti una reflexió crítica i una valoració que permeti incorporar millores innovadores amb capacitat de transformació de la realitat objecte d’estudi. L’estudiant realitza el TFM bàsicament en temps de treball individual i en les sessions de tutoria amb el tutor/a de referència. S’exigeix que l’estudiant mantingui un contacte continuat amb el tutor/a de forma presencial i virtual. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster | L’estudiant lliurarà el TFM a través del Moodle en la data indicada en la planificació del curs. La Coordinadora del TFM publica a través del Moodle la composició, data, hora i lloc on es realitzarà la defensa davant el Tribunal d’Avaluació constituït per dos docents implicats en el màster que actuen com a President/a i Secretari/a. En cap cas formarà part del tribunal el tutor/a. L’acte de defensa pública consisteix en: - L’estudiant presenta de forma oral (si s’escau amb suport virtual) el seu TFM davant el tribunal d’avaluació, amb una durda de 20 minuts. - Els dos membres del tribunal (primer el secretari/a i després el president/a) fan les seves valoracions i suggeriments, amb una durada de 10 minuts cadascun. - L’estudiant pot respondre a les preguntes o aportacions, si ho creu oportú, amb una durada màxima de 5 minuts. - Un cop finalitzat l’acte, els membres del tribunals fan la seva avaluació a partir de les rúbriques d’avaluació del tribunal disponibles en el Moodle. |