2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES EXTERNES
   Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Identifica les implicacions ètiques que afecten als processos de la intervenció social i educativa.
Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Mostra capacitat per a l'anàlisi de la realitat social a partir de la qual plantejar estratègies d'intervenció innovadores adequades al context.
Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa.
 CE2 Incorpora processos de la investigació en el disseny de la intervenció social i educativa.
 CE3 Analitza i utilitza críticament les fonts d'informació i la bibliografia especialitzada en l'àmbit social i educatiu.
 CE4 Identifica necessitats i noves realitats en contextos globals i internacionals que permeten transferir aprenentatges innovadors cap a àmbits de desenvolupament professional i d'investigació del nostre entorn pròxim.
 CE5 Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells.
Analitza les noves problemàtiques socials des d'un enfocament local i integral de les polítiques socials aportant respostes a les administracions públiques, entitats i moviments socials amb l'objectiu de fer-hi front.
 CE6 És capaç de dissenyar estratègies i processos d'intervenció innovadores orientats a generar dinàmiques d'acció propositiva, participada per les persones, grups i col·lectius objecte de la intervenció d'acord amb els seus interessos, capatitats i aptituds.
Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social.
Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal.
Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip.
Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos.
Demostra habilitats creatives, ètiques i professionals en el camp d'acció de les pràctiques.
Descobreix les oportunitats i els riscos i les amenaces que ofereixen les tecnologies de la comunicació en la innovació de la intervenció social i educativa.
 CE7 Identifica les estratègies innovadores més adequades pels processos de creació d'estrucutres organitzatives que procuren el benestar.
Diagnostica situacions de risc de malestar dels professionals de la intervenció social i dels sistemes d'organització de les institucions.
 CE8 Analitza la naturalesa de les relacions entre els professionals i els usuaris i les potencialitats i dificultats per a la intervenció social.
Analitza de forma crítica i reflexiva les pràctiques d'intervenció de diferents equips multidisciplinaris i identifica noves formes d'actuació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
Genera un document científic pel que fa a estructura i continguts.
 CT2 Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-la en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l'afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT5 Aprofundeix en l’autoconeixement professional.
Desenvolupa l’actitud professional.
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenya itineraris professionals específics.
 CT6 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses amb la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement des d'un compromís personal i professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge