2011_12
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
A A 
català 
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
 Assignatures
  FÍSICA II
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura, explicant qüestions generals, els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com dels ítems d'avaluació i de la bibliografia.
Sessió Magistral El professor exposa amb claredat i usant tècniques adequades el temari de l'assignatura, intentant en la mesura del possible fer participar a l'alumne. L'alumne intervé esporàdicament plantejant qüestions al professor. S'ilustrarà la teoria amb exemples concrets i desenvolupats talment com si fossin exercicis més o menys curts. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de teoria (2 hores a la setmana)
Resolució de problemes, exercicis Es plantegen cada 2 o 3 setmanes una sèrie d'exercicis relacionats amb els problemes que el professor ha ensenyat a classe i que l'alumne haurà de resoldre individualment a través de qüestionaris Moodle.
Aquests qüestionaris s'avaluen automàticament i d'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor resol i ensenya com es resolen determinats tipus de problemes a l'aula ordinària. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de problemes (1 hora a la setmana)
Pràctiques a laboratoris L'alumne fa sota la indicació del professor una serie de 10 experiments i mesures per tal d'estudiar fenòmens pràctics totalment relacionats amb el temari de l'assignatura. L'objectiu d'això és assolir un millor aprenentatge dels conceptes i fenòmens elèctrics, magnètics i òptics; al mateix temps que adquirir coneixements de la metodologia per a fer mesures i experiments reals.
Estudis previs L'alumne desenvolupa una sèrie d'exercicis i qüestions teòriques relacionades amb una de les 10 pràctiques que farà. L'objectiu és l'estudi previ del cas de la pràctica per tal d'obtenir un millor aprofitament d'aquesta.