2019_20
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES CLÍNIQUES II
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Seminari introductori de informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: horaris, tutores assignades, tutories, activitats avaluatives fora de les unitats (portafolis/carpeta d'aprenentatge i estudi de casos), normativa i avaluació final.
Pràctiques clíniques Integració personal en la pràctica professional al mon sanitari tant en l'àmbit d'Atenció Primaria com el Hospitalàri. Es realitzarà en els centres i serveis assignats en l'horari establert amb els centres.
La/l' estudiant ha d'assolir les competències i resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura relacionats amb:
Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural.
Desenvolupament de coneixement científic i del pensament crític.
Desenvolupament d'una cura integral a l’ésser humà.

La assistència es obligatòria al 100%.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Realització d'un portafoli electrònic on l'alumne recopila i organitza els documents i evidències, que promouen la reflexió sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de les compentències que el capaciten per a desenvolupar satisfactoriament la seva profesió. En l'àmbit de l'atenció primària es realitzarà una sessió d'educació sanitària a la població.

La realització i presentació es obligatòria al 100%
Sessions clíniques Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
L'alumne, individualment i/o en grup, exposa i reflexiona sobre diferents situacions de cures viscudes a les unitats de pràctiques clíniques.
Activitats d’auto seguiment Al finalitzar el període de pràctiques clíniques, l'alumnat, s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds.
Atenció personalitzada En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip professional multidisciplinar.