Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (2013) |
Assignatures |
DIRECCIÓ I GESTIÓ D'EMPRESES |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | DIRECCIÓ I GESTIÓ D'EMPRESES | Codi | 20695108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4.5 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A7 |
Coneix i aplica els fonaments de la direcció d'empreses i els seus subsistemes. | |
A12 |
Coneix els conceptes i tècniques de funcionament dels sectors industrials, amb especial referència al sector químic. | |
A14 |
Coneix i aplica els instruments del màrqueting estratègic. Coneix i aplica els conceptes de planificació de la producció i de gestió logística. Coneix la legislació mercantil i laboral. Coneix i aplica els fonaments de la comptabilitat financera. | |
A16 |
Coneix la legislació sobre drets de propietat i intel • lectuals, així com la gestió de patents en la seva aplicació a la indústria química | |
A17 |
Analitza la situació competitiva d'una empresa química i pren decisions estratègiques per a la millora de la seva competitivitat. | |
A19 |
És capaç d'establir un pla d'actuació amb tots els elements interns i externs necessaris per crear una empresa. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant. Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits. Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...). Utilitza un llenguatge apropiat a la situació. | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs. Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits. | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències. Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup. Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits. Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva. Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip. | |
B8 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius. Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges. Elabora una estratègia per resoldre el problema. Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa. Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions. | |
B9 |
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |