Tema Subtema
1. Introducció i conceptualització de les Necessitats Educatives Especials (NEE) L'Informe Warnock
Les NEE com a concepte
L’escola inclusiva
2. El procés d’identificació de les NEE

El Procés d'Identificació de les NEE: Funcions dels diferents professional que intervenen
Fases del procés
L'avaluació de les NEE
3. Les respostes Didàctiques a les NEE


Avaluació de les Competències Curriculars
Adaptacions que no afecten elements prescriptius del currículum.
El programes educatius individuals.
4. Les respostes Organitzatives a les NEE

Abast aula:
Els grups cooperatius
Racons
Tallers
Treball per parelles o petit grup
Mètode de projectes
Plans de treball (Contractes)

Abast nivell o internivells:
Agrupaments flexibles
Desdoblaments
Grups de reforç
5. El/la docent/professional especialista a l’Escola d’Infantil i Primària

La formació del mestre d'EE
Les funcions del mestre d'EE
La Comissió d’atenció a la diversitat
El mestre d’EE a l’escola inclusiva