2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  DESENVOLUPAMENT DEL PENSAMENT MATEMÀTIC I LA SEVA DIDÀCTICA
   Fonts d'informació
Bàsica , , ,

BIBLIOGRAFIA (1) - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. - Canals M. A (2000), Viure les matemàtiques de 3 a 6 anys. Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sensat. Barcelona. - Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. (1) - Alsina, C i d'altres (1995), Ensenyar matemàtiques. Ed Graó. Barcelona - Boule F. (1985), Manipular, organizar i representar. Ed Narcea. Madrid. - Vallès J. (1992) Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial. Dossiers Rosa Sensat. - Grup Almosta (1988) Més de 7 materials per a l'aprenentatge de la Matemàtica. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona (1) - Generalitat de Catalunya (1992) Currículum. Educació Infantil. (1) - Generalitat de Catalunya. (1992) Currículum . Educació Primària. (1) - Kamii C (1984), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. (1) - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor (1) - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. (1) - Mira, M. R. (1987), Com fer viure la matemàtica a l'escola. Ed. Ceac. Barcelona. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Bassedas, E. i d'altres (1991) Juguem, Comptem. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - De Orellana-Pizarro,L.J.(1982), El material del desenvolupament sensorial. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Saá, M. D. (2002), Las matemáticas de los cuentos y las canciones. Ed. EOS. Madrid. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a 7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. (1)- Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a 6 años. Ed. Narcea. Madrid. (1)- Autors diversos (2002) Curs per a l’actualització de l’ensenyament / aprenentatge de les matemàtiques. Material de formació en llibre i CD. Departament d’Ensenyament. Barcelona. - National Council of teacher of Mathematics (2004), Principios y estándares para la educación matemàtica. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Granada. (1)Llibres de consulta recomanats. Webs: http://www.xtec.es/ http://www.xtec.net/sgfp/llicenc/index.htm http://www.xtec.es/~ccols/ http://www.nctm.org/standards/ BIBLIOGRAFIA (1) - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. - Canals M. A (2000), Viure les matemàtiques de 3 a 6 anys. Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sensat. Barcelona. - Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. (1) - Alsina, C i d'altres (1995), Ensenyar matemàtiques. Ed Graó. Barcelona - Boule F. (1985), Manipular, organizar i representar. Ed Narcea. Madrid. - Vallès J. (1992) Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial. Dossiers Rosa Sensat. - Grup Almosta (1988) Més de 7 materials per a l'aprenentatge de la Matemàtica. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona (1) - Generalitat de Catalunya (1992) Currículum. Educació Infantil. (1) - Generalitat de Catalunya. (1992) Currículum . Educació Primària. (1) - Kamii C (1984), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. (1) - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor (1) - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. (1) - Mira, M. R. (1987), Com fer viure la matemàtica a l'escola. Ed. Ceac. Barcelona. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Bassedas, E. i d'altres (1991) Juguem, Comptem. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - De Orellana-Pizarro,L.J.(1982), El material del desenvolupament sensorial. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Saá, M. D. (2002), Las matemáticas de los cuentos y las canciones. Ed. EOS. Madrid. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a 7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. (1)- Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a 6 años. Ed. Narcea. Madrid. (1)- Autors diversos (2002) Curs per a l’actualització de l’ensenyament / aprenentatge de les matemàtiques. Material de formació en llibre i CD. Departament d’Ensenyament. Barcelona. - National Council of teacher of Mathematics (2004), Principios y estándares para la educación matemàtica. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Granada. (1)Llibres de consulta recomanats. Webs: http://www.xtec.es/ http://www.xtec.net/sgfp/llicenc/index.htm http://www.xtec.es/~ccols/ http://www.nctm.org/standards/ BIBLIOGRAFIA (1) - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. - Canals M. A (2000), Viure les matemàtiques de 3 a 6 anys. Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sensat. Barcelona. - Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. (1) - Alsina, C i d'altres (1995), Ensenyar matemàtiques. Ed Graó. Barcelona - Boule F. (1985), Manipular, organizar i representar. Ed Narcea. Madrid. - Vallès J. (1992) Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial. Dossiers Rosa Sensat. - Grup Almosta (1988) Més de 7 materials per a l'aprenentatge de la Matemàtica. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona (1) - Generalitat de Catalunya (1992) Currículum. Educació Infantil. (1) - Generalitat de Catalunya. (1992) Currículum . Educació Primària. (1) - Kamii C (1984), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. (1) - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor (1) - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. (1) - Mira, M. R. (1987), Com fer viure la matemàtica a l'escola. Ed. Ceac. Barcelona. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Bassedas, E. i d'altres (1991) Juguem, Comptem. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - De Orellana-Pizarro,L.J.(1982), El material del desenvolupament sensorial. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Saá, M. D. (2002), Las matemáticas de los cuentos y las canciones. Ed. EOS. Madrid. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a 7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. (1)- Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a 6 años. Ed. Narcea. Madrid. (1)- Autors diversos (2002) Curs per a l’actualització de l’ensenyament / aprenentatge de les matemàtiques. Material de formació en llibre i CD. Departament d’Ensenyament. Barcelona. - National Council of teacher of Mathematics (2004), Principios y estándares para la educación matemàtica. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Granada. (1)Llibres de consulta recomanats. Webs: http://www.xtec.es/ http://www.xtec.net/sgfp/llicenc/index.htm http://www.xtec.es/~ccols/ http://www.nctm.org/standards/
Complementària