Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Anglès (2009) |
Assignatures |
LITERATURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12274001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE I NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA I.I Què són la Teoria Literària i la literatura comparada? |
Breu introducció a les disciplines |
I.II Trets específics de la llengua literària | La literarietat, la funció poètica. Els mètodes formalistes: de Roman Jakobson a Roland Barthes. |
I.III El concepte d' horitzó d'expectatives, de Hans Robert Jauss | Introducció a l'hermenèutica |
I.IV L'estudi de l'enunciació | Qui parla al relat? |
II HISTÒRIA COMPARADA DE LA NOVEL·LA A EUROPA II.I Introducció general als gèneres literaris |
De La Poètica d'Aristòtil a la violació moderna dels gèneres |
II.II La novel·la com a gènere | Obstacles d'una definició |
II.III Orígens pre-moderns de la novel·la | La novel·la hel·lenística i el Roman Courtois. Lectures: [A] El cavaller de la carreta [B] Tristany i Isolda |
II.IV Novel·la i modernitat | El naixement de la novel·la moderna: El Lazarillo, El Quixot, Robinson Crusoe[C] Anàlisi de fragments triats d'aquestes tres obres |
II.V Diferents tendències narratives del XVIII | Sterne, Fielding, Richardson, Rousseau, Diderot [D] Això no és un conte, de Denis Diderot. |
II.VI La representació de la lectura com a material narratiu: | [E] Les desventures del jove Wertheri [F] Madame Bovary |
II.VII El realisme francès | [G] Tres Contes, de G. Flaubert |
II.VIII Les avantguardes narratives | [H] El punt de vista als relats de Kafka: La metamorfosi i El veredicte [I] Anàlisi de com funciona l'enunciació en fragments triats de les obres de V. Woolf, James Joyce, William Faulkner, Samuel Beckett i Mercè Rodoreda |
TEMARI SEGON QUADRIMESTRE -Brief introduction of the discipline. -"The Wife of Bath's Tale" (modern version) |
-The medieval cultural context and modern gender issues |
-The Tempest (modern version) |
-Traditional reading and post-colonial reading. Who wants to be Caliban? 'The Other', then and now. |
-Gulliver's Travels (Part I, chapters 1&6) |
-The Lilliputians: Positions & points of view; relativism. |
-Romantic Poetry | -Analysis of a selection of poems by William Wordsworth & William Blake. |
-Three Guineas, (Part I) | -Virginia Woolf's and her analysis of war, education and women's issues at the beginning of the 20th century. |
-Fasting, Feasting (A novel by Anita Desai) |
-Thorough analysis of the content and form: 1-Two apparently paradoxical societies: India & America. 2-Human beings' existencial hungers. 3-Literature builds cultural bridges |