Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Anglès (2009) |
Assignatures |
LITERATURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12274001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA 1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada? 1.2. Què entenem per literatura. 1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text. |
De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme. La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat |
2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris. |
L'enunciació i la partició dels gèneres. |
3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA 3.1. La novel•la com a gènere 3.2. La perspectiva narrativa. 3.3. Concepte d'intertextualitat. |
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere Un gènere de gèneres Punt de vista i focalització La representació i la lectura com a material narratiu. El relat com a material dramàtic. Lectura i comentari de fragments de textos. |
4. ELS GÈNERES POÈTICS 4.1. Concepte i correlat objectiu. 4.2. El llenguatge poètic 4.3. El ritme. |
Raons de la mètrica Lectura i comentari de fragments de textos |
5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS | Experiències actuals, fronteres del gènere |
TEMARI SEGON QUADRIMESTRE -Brief introduction of the discipline. -"The Wife of Bath's Tale" (modern version) |
-The medieval cultural context and modern gender issues |
-The Tempest (modern version) |
-Traditional reading and post-colonial reading. Who wants to be Caliban? 'The Other', then and now. |
-Gulliver's Travels (Part I, chapters 1&6) |
-The Lilliputians: Positions & points of view; relativism. |
-Romantic Poetry | -Analysis of a selection of poems by William Wordsworth & William Blake. |
-Three Guineas, (Part I) | -Virginia Woolf's and her analysis of war, education and women's issues at the beginning of the 20th century. |
-Fasting, Feasting (A novel by Anita Desai) |
-Thorough analysis of the content and form: 1-Two apparently paradoxical societies: India & America. 2-Human beings' existencial hungers. 3-Literature builds cultural bridges |