Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ | Codi | 11172005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1 L’acció educativa en l’àmbit escolar. | Psicologia de la Instrucció / Psicologia de l'Educació / Psicopedagogia.Objecte d'estudi de la Psicologia de la Instrucció.Continguts de la Psicologia de la Instrucció.La visió constructivista sociocultural de l’ensenyament i l’aprenentatge. |
2. Factors psicològics de l'alumne implicats en l'aprenentatge escolar. | Els components cognitius de l'aprenentatge. Els components motivacionals, afectius i relacionals en l'aprenentatge escolar, i la influència educativa |
3. Factors relacionals i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar. | Interacció entre professorat i alumnat i mecanismes d'influència educativa. El traspàs del control del professorat a l’alumnat. La construcció de sistemes de significats compartits. Interacció entre alumnes i organització social de les activitats escolars. Col·laborar entre iguals per aprendre. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració. |
4. Els continguts d'aprenentatge. | Tipus de continguts. L’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds i valors. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge dels diferents tipus de continguts. La relació entre aprenentatge de continguts i el desenvolupament i adquisició de competències. |