Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ | Codi | 11172005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | 1Q |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
BLOC 1 L’acció psicoeducativa en l’àmbit escolar. | Tema 1. Objecte d'estudi, continguts i finalitat de la Psicologia de la Instrucció Tema 2. Un marc psicològic global de referència per a l'educació escolar: la concepció constructivista sociocultural de l’ensenyament i l’aprenentatge. |
BLOC 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l'aprenentatge escolar. | L'aprenentatge escolar i la construcció del significat. Els components cognitius de l'aprenentatge. Tema 1. Intel·ligència, capacitat d'aprenentatge i rendiment escolar. Tema 2. Aprenentatge significatiu. Els coneixements previs. Tema 3. L'ús estratègic del coneixement. L'aprenentatge escolar i l'atribució de sentit Els components motivacionals, afectius i relacionals en l'aprenentatge escolar. Tema 4. Components motivacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar. Tema 5. Components afectius que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar. Tema 6.Components relacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar. |
BLOC 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar. | Tema 1.Interacció entre professorat i alumnat i mecanismes d'influència educativa. El discurs educatiu i la construcció de sistemes de significats compartits. El traspàs del control del professorat a l’alumnat. Tema 2. Interacció entre alumnes a l'aula. Estrcutres competitives, individualistes, cooperatives. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració. |
BLOC 4. Els continguts d'aprenentatge. | Tema 1. Tipus de continguts escolars. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds,valors i normes. |