Innovación en Enoturismo (Erasmus Mundus) (2016) |
Competencias |
Tipo A | Código | Competencias Específicas |
A1 | Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final. | |
A2 | Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística. | |
A3 | Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. | |
A4 | Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques. | |
A5 | Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. | |
A6 | Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme. | |
A7 | Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics. | |
A8 | Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. | |
A9 | Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari. | |
A10 | Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme |
Tipo B | Código | Competencias Transversales |
B1 | Aprender a aprender | |
B2 | Resolver problemas complejos de forma efectiva | |
B3 | Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación | |
B4 | Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa | |
B5 | Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida | |
B6 | Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos | |
B7 | Tener sensibilización hacia temas medioambientales | |
B8 | Gestionar proyectos técnicos o profesionales |
Tipo C | Código | Competencias Nucleares |
C1 | Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. | |
C2 | Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. | |
C3 | Gestionar la información y el conocimiento. | |
C4 | Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. | |
C5 | Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. | |
C6 | Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Aclaración al modelo de competencias |
El modelo de competencias de la URV se ha actualizado (Consejo de Gobierno, 2015). Este modelo integra las competencias Nucleares y Transversales. Puedes consultarlo en las Comptències Transversales. |