2018_19
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
 Assignatures
  COMUNICACIÓ DEL PATRIMONI
   Continguts
Tema Subtema
1.- El col.leccionisme i l'origen dels museus 1.1.- Del privat al públic. El col.leccionisme i l'origen dels museus (de la Grècia antiga al segle XVIII). La Revolució Francesa i l'aparició del museu modern.

1.2.- L'aparició dels museus de temàtica etnològica." L’exòtic": museus d'història natural i gabinets de curiositats. Antropologia i museus.

1.3.- El concepte de museu. A la recerca d'una definició de museu. el paper del Consell Internacional de Museus (ICOM-UNESCO). La declaració de Quebec i el Moviment Internacional per una Nova Museologia (MINOM).
2.-La noció de patrimoni 2.1.- Del patrimoni històric-artístic al patrimoni cultural. El patrimoni etnològic. Els usos del patrimoni i el concepte d'activació patrimonial.

2.2.- Patrimoni i museu. Tipologia de museus: museus tradicionals, museus a l'aire lliure, ecomuseus, museus de civilització, museus de societat, economuseus...

2.3.- Aspectes econòmics del patrimoni: patrimoni, desenvolupament local i turisme.
3.- Divulgació i comunicació del patrimoni. 3.1.- Marketing cultural i identitat corporativa. Estratègies de divulgació, comunicació i visualització del patrimoni.

3.2.- L'impacte de les noves tecnologies en la comunicació corporativa. Museus i exposicions virtuals.
4.- Estudi de cas. Patrimoni i turisme en les festes temàtiques. Estratègies de comunicació i divulgació per dotar d'autenticitat als productes de la terra en la societat postmoderna.