Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) |
Assignatures |
MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL I EDUCATIVA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL I EDUCATIVA | Codi | 15685101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | S'informarà als estudiants del desenvolupament de l'organització semipresencial de l'assignatura, així com activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació del perfil dels estudiants. |
Sessió Magistral | Exposició dels continguts de l'assignatura per part del docent durant les sessions presencials amb el suport virtual. |
Presentacions / exposicions | Es faran dues presentacions per valorar la capacitat de síntesi, les habilitats comunicatives i la capacitat per respondre a les aportacions del docent i del grup de estudiants. PRESENTACIÓ ORAL 1: PROJECTE DE RECERCA Objecitus: 1) Demostrar capacitat de síntesi en la presentació dels resultats d’un treball acadèmic. 2) Oferir un discurs coherent i amb vocabulari adequat a la temàtica que es presenti. • Aquesta activitat es realitzarà individualment • Cada estudiant presentarà oralment el seu projecte de recerca. El qual ha de ser coherent (objectius, justificació, tècniques triades, etc.) • L’estudiant ha de dominar el contingut treballat · · 20% de la nota final PRESENTACIÓ ORAL 2: APLICACIÓ PILOT DE TÈCNIQUES AVANÇADES D’INVESTIGACIÓ SOCIAL Objectius: 1) Aplicar tècniques avançades d’investigació social (qualitatives i quantitatives) 2) Oferir un discurs coherent i amb vocabulari adequat a la temàtica que es presenti. • Aquesta activitat es realitzarà individualment • Cada estudiant presentarà oralment l’experiència d’aplicació de tècniques avançades d’investigació social • L’estudiant ha de mostrar el treball de camp fet · 20% de la nota final |
Treballs | TREBALL: PROJECTE DE RECERCA + INFORME DE TREBALL DE CAMP PILOT Objetictius: 1) Dissenyar correctament un projecte d’investigació social en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d’una perspectiva multidisciplinar 2) Dissenyar (guions i questionari) i aplicar tècniques avançades de investigació social (qualitatives i quantitatives) en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d'una perspectiva multidisciplinar • Aquesta activitat es realitzarà individualment • Cada estudiant tria un tema de recerca i desenvolupa una projecte d’investigació • D’acord al projecte de recerca, al disseny de les eines de recollida d’informació i a l’aplicació pilot de les mateixes, l’estudiant ha de fer un informe escrit del treball de camp fet adjuntant els guions i qüestionaris finals i una primera interpretació de la informació recollida. • L’estudiant ha de mostrar capacitat d’anàlisi crítica, argumentació i domini de tècniques quantitatives i qualitatives plantejades al disseny de recerca. • 50 % de la nota sobre la qualificació final |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada | S'exigeix als estudiants un elevat nivell de lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament de activitats pràctiques. S'utilitzaran els entorns virtuals de suport a la docència, donat el caràcter emipresencial del màster, però s'exigeix als als estudiants un procés de recerca i selecció de la informació adequada a partir de diferents fonts. L'anàlisi dels textos es presentaran de manera individual a través de l'entorn virtual i / o seran analitzats en les sessions presencials. |
Atenció personalitzada | L'atenció personalitzada es realitzarà a través de: tutories individuals virtuals i presencials entre l'estudiant i el docent i el seguiment de l'assignatura per part dels estudiants a través de la dinamització de l'entorn virtual (missatge de Fòrum a través del Moodle) per resoldre dubtes, proposar nous temes, treballar conceptes complexos, recordar dates claus, informar sobre activitats relacionades amb l'assignatura, etc. 10% de la nota sobre la qualificació final |