2021_22
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
 Assignatures
  MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL I EDUCATIVA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'informarà als estudiants del desenvolupament de l'organització de l'assignatura, així
com activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació del perfil dels estudiants.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del docent durant les sessions virtuals/presencials amb suport telemàtic.
Treballs TREBALL: PROJECTE DE RECERCA + INFORME DE TREBALL DE CAMP PILOT
Objetictius:
1) Dissenyar correctament un projecte d’investigació social en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d’una perspectiva multidisciplinar
2) Dissenyar (guions i questionari) i aplicar tècniques avançades de investigació social (qualitatives i quantitatives) en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d'una perspectiva multidisciplinar
• Aquesta activitat es realitzarà individualment
• Cada estudiant tria un tema de recerca i desenvolupa una projecte d’investigació
• D’acord al projecte de recerca, al disseny de les eines de recollida d’informació i a l’aplicació pilot de les mateixes, l’estudiant ha de fer un informe escrit del treball de camp fet adjuntant els guions i qüestionaris finals i una primera interpretació de la informació recollida.
• L’estudiant ha de mostrar capacitat d’anàlisi crítica, argumentació i domini de tècniques quantitatives i qualitatives plantejades al disseny de recerca.
• 50 % de la nota sobre la qualificació final

Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada S'exigeix als estudiants un elevat nivell de lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament de activitats pràctiques.

S'utilitzaran els entorns virtuals de suport a la docència, donat el caràcter virtual/semipresencial del màster, però s'exigeix als als estudiants un procés de recerca i selecció de la informació adequada a partir de diferents fonts.

L'anàlisi dels textos es presentaran de manera individual a través de l'entorn virtual i / o seran analitzats en les sessions presencials.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària El professorat presentarà recerques ja realitzades per l'anàlisi posterior per part de l'alumnat.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problems pràctics relacionats amb el disseny de recerca.
Atenció personalitzada L'atenció personalitzada es realitzarà a través de: tutories individuals virtuals i presencials entre l'estudiant i el docent i el seguiment de l'assignatura per part dels estudiants a través de la dinamització de l'entorn virtual (missatge de Fòrum a través del Moodle) per resoldre dubtes, proposar nous temes, treballar conceptes complexos, recordar dates claus, informar sobre activitats relacionades amb l'assignatura, etc.
10% de la nota sobre la qualificació final