Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA RECERCA EDUCATIVA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA RECERCA EDUCATIVA | Codi | 11605113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. La innovació. | 1.1 Conceptualització general. 1.2 La dimensió institucional en la innovació. 1.3 Resistències-facilitadors en la innovació. 1.4 Estratègies d'innovació. |
2. La innovació docent en cada especialitat docent: reptes educatius i propostes d'innovació docent a cada disciplina. | Anàlisis i recerca de metodologies i innovacions de l'àmbit o matèries de l'especialitat docent . |
3. La Recerca | 3.1 Evolució, concepte i instruments de recerca educativa. 3.2 Els paradigmes de la recerca educativa. 3.3 Metodologies i tècniques de recerca. |
4. Investigació-acció. | 4.1 La metodologia de la pràctica reflexiva. 4.2 El professor reflexiu. 4.3 La recerca-acció com a metodologia per a la innovació en la tasca docent. |
5. Projectar la innovació educativa. | Objectius, fases, agents i estratègies en els projectes d'innovació educativa. |