2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES III
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura: temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. Activitats d'activació dels coneixements previs que permetin a l'alumnat prendre consciència del seu procés metacognitiu.
Sessió Magistral La finalitat de les sessions magistrals és la de desenvolupar els aspectes teòrics necessaris per tal de desenvolupar els continguts de l'assignatura.
Pràctiques a laboratoris La finalitat de les sessions de laboratori és el disseny i elaboració de treballs pràctics adaptats a l'Educació Infantil.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge La metodologia de l’assignatura preveu un treball sobre activitats didàctiques, situacions d'aprenentatge, la reflexió a partir de la lectura d’articles i documents i l’ús de material audiovisual. L’organització del treball és grupal, amb la combinació del mètode expositiu i el mètode diagnòstic, la reflexió, el debat i l’extracció de conclusions.
Pràctiques a través de TIC Activitats pràctiques per tal d'introduïr eines educatives en base TIC.
Pràctiques de camp/sortides Activitats orientades a la consciència i la comprensió de la natura com a eina educativa.
Seminaris Activitats de caràcter pràctic i de reflexió sobre l'educació-aprenentatge en Educació Infantil.
Treballs Tasques pel desenvolupament de tècniques d'observació, comparació, descripció i anàlisi de la natura com a eina personal i pedagògica. Elaboració d'un projecte d'educació ambiental i sostenible en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Atenció personalitzada Treball de suport i orientació individualitzada per a l'alumnat. Els i les alumnes podran requerir aquesta atenció via correu electrònic.