Grado en Educación Infantil (2009) |
Asignaturas |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES, CIENCIAS SOCIALES Y LAS MATEMÁTICAS III |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES, CIENCIAS SOCIALES Y LAS MATEMÁTICAS III | Código | 11254109 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Obligatoria | Cuarto | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Presentació de l’assignatura: temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. Activitats d'activació dels coneixements previs que permetin a l'alumnat prendre consciència del seu procés metacognitiu. |
Sesión magistral | La finalitat de les sessions magistrals és la de desenvolupar els aspectes teòrics necessaris per tal de desenvolupar els continguts de l'assignatura. |
Prácticas en laboratorios | La finalitat de les sessions de laboratori és el disseny i elaboració de treballs pràctics adaptats a l'Educació Infantil. |
Portafolios / Carpeta de aprendizaje | La metodologia de l’assignatura preveu un treball sobre activitats didàctiques, situacions d'aprenentatge, la reflexió a partir de la lectura d’articles i documents i l’ús de material audiovisual. L’organització del treball és grupal, amb la combinació del mètode expositiu i el mètode diagnòstic, la reflexió, el debat i l’extracció de conclusions. |
Prácticas a través de TIC | Activitats pràctiques per tal d'introduïr eines educatives en base TIC. |
Prácticas de campo / salidas | Activitats orientades a la consciència i la comprensió de la natura com a eina educativa. |
Seminarios | Activitats de caràcter pràctic i de reflexió sobre l'educació-aprenentatge en Educació Infantil. |
Trabajos | Tasques pel desenvolupament de tècniques d'observació, comparació, descripció i anàlisi de la natura com a eina personal i pedagògica. Elaboració d'un projecte d'educació ambiental i sostenible en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). |
Atención personalizada | Treball de suport i orientació individualitzada per a l'alumnat. Els i les alumnes podran requerir aquesta atenció via correu electrònic. |