Mestre Especialitat en Educació Física (1997) |
Assignatures |
TEORIA I PRÀCTICA DE L´ACONDICIONAMENT FÍSIC |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | TEORIA I PRÀCTICA DE L´ACONDICIONAMENT FÍSIC | Codi | 11101021 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
T.1L'entrenament esportiu com a procés d´adaptació. | T.1 1.1. Estructura i funcions de l´entrenament esportiu. 1.2. L´entrenament com a procés d´adaptació. a) adaptació inmediata b) adaptació a llar termini 1.3. Objectius d léntrenament 1.4. Elements o components de l´entrenament 1.4´`Ambits de l´entrenament i quatre interrogants. 1.5. Entrenaments amb noisProblemes . Sol. lucions. 1.6. Factors a considerar en la prescripció d´execici fisicoesportiu amb nens i joves. 1.7. Tipos d´activitats a les quals es pot recorre. 1.8. Com es pot organitzar l´entrenament amb nens i joves. Senzilles directius per a l´intervenció. |
T.2Els factors de rendiment. | T.2. 2.1. Bases morfológiques i funcionals 2.2. Capacitats coordinatives 2.3. Capacitats condicionals. 2.4. Capacitats cognitives 2.5. Capacitats psiquiques. |
T.3La càrrega d'entrenament, els principis d´entrenament i la recuperació. |
T.3 3.1 Lacarrega d´entrenament - el contingut de la càrrega - el volum de la carrega - l´organització de la càrrega. 3.2.Els principis de léntrenament - Estímul eficaç de la càrrega - Increment progressiu de l´estímul - Varietat de la càrrega b) els que garanteixen l´entrenament - Relacció óptima entre càrrega i recuperació - De repetició i continuitat - De periodització c) els que exerceixen un control específic de ládaptació - Individualització - Especialització progressiva - Alternança 3.3. La fatiga - Tipos (d´efectuació i de regulació central) - Causes de la fatiga (causes extraescolars i causes escolars) 3.4. La recuperació - La recuperació inmediata i la recuperació aplaçada - Factors que influexen en la recuperaciió. - Recursos per a la recuperació: per mitjà del descans utilitzant execicis regenerados empran medis mecànics i naturals amb rproductes recuperadors |
T.4 L´ escalfament | 4.1. Concepte d´escalfament i bases biofisiológiques de´l´esscalfament 4.2 Mètodes d´escalfament i classificació funcional. 4.3. Estructura del procés d´escafament 4.4.Propostes d´estructuració de l´escalfament en els diferents àmbits d´actuació.: - escalfament per a entrenaments - escalfament en la competició - escalfament en la classe d´educació física - escalfament dins de les activitats a l medi natural 4.5. Aspectes didàctics en el procés d´escalfament |
T.5 La resistència i els principals mètodes d´entrenament | T. 5. 5.1. Bases morfológiques i funcionals. 5.2. Capacitats coordinatives. 5.3. Capacitats condicionals. 5.4. Capacitats cognitives 5.5. Capacitats psíquiques 5.6. Rellacions externes. |
T.6 Sistemes d´entrenament | T.6 6.1. Sistema continu 6.2. Sistema intervàlic 6.3. Sistema de repeticións 6.3. Sistema de competició 3.4. Sistema variable |
T.7 La resistència i els principals mètodes d´entrenament | T.7 7.1. La resistencia: aproximació conceptual i definicions 7.2. Estructura i clasificació de la resistència . 7.3. Mètodes d´entrenament de la resistència: - Mètodes continus ( cursa continua, fartlek, entrenament tital, cursa amb variacií de velocitat) - Mètodes fraccionats o intervàlics 8 inervàlic extensiu amb interval llarg, mitjà i curt; intervàlic intensiu amb interval curt- interval training - : entrenament intermitent,en trenament a ritme de competició 7.4. Proves de valoració de la resistència |
T.8La força i els seus mètodes d´entrenament | T.8 8.1.Definions de força 8.2. Manifestacion de la força 8.3.Principals mètodes d´entrenament -Com desenvolupar la força màxima -com desenvolupar la força explosiva -com desenvolupar la força-resistència 8.4.Proves de control de força - c om valorar la força màxima - com valorar la fosça explosiva - com valorar la força-resistència |
T.9.La velocitat: conceptualització.Mètodes i mitjans per el seu desenvolupament. | T.9. 9.1. Velocitat:conceptualització i definicions. 9.2. Manifestacions de la velocitat: - anàlisi de les formes pures de la velocitat. - anàlisi de les formes complexes de la velocitat. 9.3.La velocitat en el marc escolar: - opcions metodològiques. - mitjans par desenvolupar la velocitat - principis a considerar. 9.4. Principals mètodes d´entrenament de la velocitat: - l´entrenament de la velocotar de reacció - l´entrenament de l´acceleració - l´entrenament de la velocitat màxima - l´entrenament de ´agilitat 9.5. Proves de control de la velocitat. |
T.10 La flexibilitat. | T.9. 10.1 La flexibilitar. 10.2. Tipus de flexibilitat. 10.3. Factors que condicionen la flexibilitat. 10.4. Mètodes per treballar la flexibilitat. 10.5. Proves par valorar la flexibilitat. |
T.11 Exercici físic. fitness i qualitat de vida | T.11. 11.1. Acondicionament físic en adults. 11.2. Fitness: - conceptualització - breu historia - components del fitness 11.3. La prescripció d´exercici per adults. 11.4. Proves per tal valorar el nivel de fitness: - importància de la valoració - com interpretar i explicar els resultats 11.5. Tipus de proves: - Quetionaris - Proves d´esforç sumaximaals 11.6. Proves per la valoració de la força i de la resistència. 11.7. Mètodes indirectes de medició de la flexibilitat. |
T.12 Exercici fisico-esprtiu per a escolars de l´educació obligatòria. | T.12. 12.1. Objectius del tema 12.2. Utilitat del tema. 12.3.El crixement físc 12.4. Efectes de l´exercici sobre l´organisme dels nens. 12.5. Atenció al creixement estatural i ponderal 12.6. Entrenament amb nens: factors a considerar 12.7. l´especilització "precoz". |