2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  TÈCNIQUES COGNITIVOCONDUCTUALS
DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TÈCNIQUES COGNITIVOCONDUCTUALS Codi 11162257
Ensenyament
Psicologia (2002)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Psicologia
Coordinador/a
MIRÓ MARTÍNEZ, JORDI
Adreça electrònica jordi.miro@urv.cat
0
Professors/es
MIRÓ MARTÍNEZ, JORDI
DE OLIVEIRA TOMÉ LÓPEZ PIRES, CATARINA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura, per la seva naturalesa, hauria de fer-se un cop s’ha fet la general “Intervenció Psicològica” (IP). NO té sentit fer ambdues a la vegada. Malgrat que el sistema ho permet (matricular aquesta optativa a la vegada que es fa IP), fer-ho d’aquesta manera NO és adequat. I això perquè primer cal haver assolit els coneixements bàsics a IP, i després entrar als detalls d’una forma d’intervenció concreta. És més, en aquesta assignatura es fa una presentació d’aplicacions terapèutiques (tècniques i estratègies d’intervenció) a problemes específics, i sense els fonaments que dóna IP resulta molt complicat que l’alumne pugui gaudir dels continguts i assolir un coneixement adequat. Els que malgrat aquest avís decideixin matricular l’optativa de Tècniques cognitivoconductuals han de tenir present que el professor dóna per conegudes coses que són part fonamental dels continguts de l’assignatura IP i que això pot resultar un problema per a aquells que no l’hagin cursat prèviament. Per tot això, el professor responsable de l’assignatura recomana NO fer aquesta assignatura fins a haver passat per la més general (i bàsica) d’IP (això no vol dir que per a fer-la calgui haver aprovat la d’IP; certament seria el millor, però no és una condició sine qua non). Els objectius són 1. Presentar els fonaments, les característiques i la situació actual de la Modificació de Conducta. 2. Descriure les bases de les tècniques, i facilitar-ne l'ús i aplicació correctes en l'àrea de la Psicologia clínica i de la salut.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent